Milion aut do Audi

Audi AG w 2008 roku po raz pierwszy w swojej historii osiągnęła zapowiadany próg miliona sprzedanych samochodów.

Z 1,003,400 aut przekazanych klientom na wszystkich kontynentach Audi zwiększyło swoją sprzedaż o 4,1 procent w porównaniu z rokiem ubiegłym (wówczas było to 964,151 sztuk). W grudniu, po wprowadzeniu na rynek modelu Q5 oraz dzięki cieszącej się dużą popularnością A4, wielkość sprzedaży wzrosła o całe 17,4 procent w porównaniu z analogicznym okresem 2007 roku i wyniosła 82,800 sztuk (w 2007 roku było to 70.523).

W ubiegłym roku producent z Ingolstadt wprowadził na rynek dwanaście nowości modelowych i dzięki temu może opierać swoją sprzedaż o najmłodszą paletę modeli w segmencie Premium. Najważniejszymi nowościami było Audi A4 Limousine, które pojawiło się w Europie w listopadzie 2007 roku. Od kwietnia w salonach dostępne były Audi A4 Avant. Niemcy zmodernizowali również modele A3 i A6.

Wzrost sprzedaży odnotowano przede wszystkim na rynkach europejskich oraz w regionie Azji i Pacyfiku. W USA, trzecim co do wielkości rynku eksportowym sprzedaż w 2008 roku wyniosła 87.760 aut i była o 6,1 procent niższa niż przed rokiem.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: procent | Audi
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy