Logan z silnikiem Diesla

Dacia wprowadza na rynek Logana z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi, z układem wtrysku bezpośredniego common rail drugiej generacji.

Jego cechą charakterystyczną ma być bardzo niskie zużycie paliwa - Logan 1.5 dCi spala 4,7 l/100 km w cyklu mieszanym, co plasuje go wśród najbardziej oszczędnych samochodów w tym segmencie. Niskie zużycie paliwa w połączeniu ze zbiornikiem o pojemności 50 l, zapewnia pokaźny zasięg rzędu 1000 km.

Montowany w Loganie silnik 1.5 dCi to konstrukcja Renault. Układ wtrysku Common Rail drugiej generacji charakteryzuje się precyzyjnym określeniem dawki paliwa, podawanego w kilku wtryskach, co poprawia sprawność, i w konsekwencji obniża zużycie paliwa. Każdy wtryskiwacz jest oddzielnie kalibrowany, co pozwala na indywidualnie sterowanie kątem wyprzedzenia i dawką wtrysku.

Reklama

Powyższy układ, a szczególności zastosowanie wtrysku pilotażowego, zapewniają wyższą jakość procesu spalania. Dzięki funkcji stałej kontroli i samokalibracji (Accelerometer Pilot Control), dawka paliwa jest korygowana przez cały okres eksploatacji silnika, z korzyścią dla osiągów i emisji hałasu, a także obniżenia emisji spalin. Wersja 50 kW dysponuje ponadto Intercoolerem typu powietrze/powietrze oraz nową elektroniką, co zapewnia wysoką sprawność, a jednocześnie pozwala spełnić normę Euro 4.

Silnik K9K charakteryzuje się nie tylko kompaktową konstrukcją, ale również i niską masą (127 kg). Maksymalny moment obrotowy wynosi 160 Nm już przy 1700 obr/min, a 85% tej wartości jest dostępne w przedziale 1500 - 3500 obr/min.

Stosowana dotychczas w wersjach benzynowych 5-biegowa skrzynia mechaniczna znalazła zastosowanie również w Loganie dCi, z tym, że wprowadzono w niej modyfikację polegającą na wydłużeniu przełożeń, ale lepiej wykorzystać moment obrotowy.

W efekcie Logan 1.5 dCi  rozpędza się od 0 do 100 km/h w 15 s.

Logan 1,5 dCi jest dostępny w wersji Ambiance i Lauréate, odpowiednio w cenie 36 900 zł i 38 500 zł.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: silnik diesla | paliwa | common rail
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy