Lexus NX coraz mniej tajemniczy
Lexus opublikował kolejne szczegółów dotyczących nowego SUV-a o nazwie NX. Znane są m.in. wymiary modelu i parametry jednostek napędowych.
Pierwsze oficjalne zdjęcia NX-a prezentowaliśmy na Magazynauto 11 kwietnia br. (więcej informacji: Lexus NX). Teraz czas na bardziej szczegółowe informacje. Lexus mierzy 463 cm długości, 184,5 cm szerokości i 163 cm wysokości przy rozstawie osi równym 266 cm. Podobnie jak w przypadku RX-a, plasuje się on między segmentami - rozstawem osi bliżej mu do kompaktowych SUV-ów, a długością nie odstaje od tych należących do klasy średniej.
W Polsce Lexus NX dostępny będzie w dwóch wersjach silnikowych. Odmiana 200t jako pierwsza w historii Lexusa napędzana jest turbodoładowaną jednostką benzynową. 2-litrowy silnik ma bezpośredni wtrysk, kolektor wydechowy zintegrowany z głowicą i turbosprężarkę twin scroll (spaliny prowadzone do turbiny dwoma kanałami). Generuje on moc 238 KM przy 4800-5600 obr./min oraz 350 Nm maksymalnego momentu w zakresie 1650-4000 obr./min i współpracuje z 6-biegową skrzynią automatyczną.
Drugi w ofercie wariant 300h napędzany jest hybrydowym zespołem, złożony z 4-cylindrowego, wolnossącego silnika benzynowego o pojemności 2,5 litra, jednostki elektrycznej oraz przekładni planetarnej. Motor benzynowy pracuje w cyklu Atkinsona, wyróżniającym sie opóźnionym zamknięciem zaworów ssących - zmniejsza to straty mieszanki podczas zasysania jej do cylindrów. Łączna moc hybrydowego tandemu wynosi 197 KM. NX 300h został wyposażony w układ aktywnej kontroli drgań nadwozia, zapewniający wyższy komfort i stateczność podczas jazdy po nierównych nawierzchniach.
Obie wersje będą dostępne z napędem na przednią lub obie osie.
Lexus NX będzie oferowany w wydaniu "klasycznym" lub z pakietem F Sport, obejmującym m.in. agresywniej stylizowany przedni zderzak, czarne obudowy bocznych lusterek i sportowe fotele.
Zależnie od wersji, lista wyposażenia SUV-a ma obejmować m.in. bezprzewodową ładowarkę do smartfonów, gładzik ułatwiający sterowanie multimediami, akcelerometr, wyświetlacz projekcyjny (head-up), monitor martwego pola, system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu samochodu, układ przygotowujący do potencjalnej kolizji, aktywne zawieszenie z kilkoma trybami pracy oraz aktywny tempomat z funkcją zatrzymywania się i ruszania podczas jazdy w korku.
Lexusa NX będzie można zamawiać w Polsce od połowy czerwca br. Pierwsze egzemplarze modelu trafią do klientów na przełomie września i października.
msob