Łada na liście najpopularniejszych aut w Europie!
Takiego obrotu sytuacji nikt się chyba nie spodziewał. Po przejęciu Łady przez alians Nissan-Renault (a od niedawna Nissan-Renault-Mitsubishi) rosyjska marka przeżywa właśnie prawdziwy renesans.
Po pierwszych ośmiu miesiącach bieżącego roku najnowszy produkt fabryki z Togliatti - Łada Vesta - sklasyfikowany został na - zaskakująco wysokim - 76. miejscu najlepiej sprzedających się aut w Europie (wliczając w to Rosję). Od początku roku na nową Vestę, głównie na rodzimym rynku, zdecydowało się już przeszło 48 tys. nabywców!
Łada pochwalić się może jednym z najwyższych wzrostów w porównaniu rok do roku. Po pierwszych 8 miesiącach roku 2016 produkt z Togliatti plasował się poza setką najpopularniejszych aut na Starym Kontynencie (na 104. miejscu). Większe wzrosty zainteresowania zanotowały tylko - wchodzący do salonów - Seat Ateca (z 265. na 80. pozycję), Samochód Roku 2007 - Peugeot 3008 (z 89. na 30. pozycję) oraz - bijący wszelkie rekordy popularności - nowy Fiat Tipo (z 99. na 36. miejsce).
Warto dodać, że najbliższymi sąsiadami Łady Vesty są w zestawieniu najpopularniejszych w Europie pojazdów: Ford C-MAX (49,5 tys. sprzedanych - 75. pozycja) oraz Mercedes klasy B (47,9 tys. sprzedanych - 77. pozycja). W rankingu znaleźć też można starszy model rosyjskiego producenta - Ładę Granta sklasyfikowaną na 64. pozycji. Auto pada jednak ofiarą firmowego "kanibalizmu" ze strony Vesty. Można się więc spodziewać, że w niedługim czasie modele zamienią się miejscami.
Vesta - kompaktowy sedan mierzący 4,41 m długości - oferowana jest na rodzimym rynku ze sprawdzonym, benzynowym silnikiem konstrukcji Renault. Czterocylindrowa jednostka z szesnastozaworową głowicą legitymuje się mocą 106 KM i osiąga maksymalny moment obrotowy 148 Nm. Napęd standardowo przenoszony jest na koła przedniej osi za pośrednictwem ręcznej, pięciostopniowej skrzyni biegów. Łada Vesta przyspiesza do prędkości 100 km/h w 11,8 s i osiąga prędkość maksymalną 178 km/h. W przeliczeniu na złotówki ceny wahają się między 30,5 a 47 tys. zł. Nowa Łada trafia również na wybrane rynki Europy zachodniej. Samochód kupić można m.in. w Niemczech, Bułgarii i na Węgrzech.
U naszych zachodnich sąsiadów ceny Vesty zaczynają się od 12 700 euro, czyli niespełna 55 tys. zł. Za taką kwotę niemieccy klienci liczyć mogą m.in. na klimatyzację, system multimedialny z dotykowym ekranem zintegrowanym z kamerą cofania, nawigację satelitarną i centralny zamek. Auto w niemieckiej wersji ma też na pokładzie pełny pakiet elektryczny, czujniki cofania i deszczu oraz tempomat z ogranicznikiem prędkości.