Koniec Subaru Tribeca

Subaru zakończy wkrótce produkcję swojego największego modelu, czyli Tribeki. Kariera rynkowa tego modelu trwała dość długo, ale samochód nigdy nie odniósł spodziewanego sukcesu.

Subaru Tribeca po liftingu
Subaru Tribeca po liftinguInformacja prasowa (moto)

Auto debiutowało w 2005 roku, jako B9 Tribeca. Model ten to duży, siedmiomiejscowy SUV, który opracowano z myślą o rynku amerykańskim, w USA odbywała się również jego produkcja.

Debiut Subaru B9 Tribeca (nazwę wkrótce zmieniono na Tribeca) odbył się z przytupem - auto szybko zaczęło pojawiać się w różnych rankingach najbardziej brzydkich samochodów, a to za sprawą dziwacznej osłony chłodnicy. Z tego względu już po dwóch latach samochód został poddany liftingowi. Zmieniono głównie kontrowersyjną przednią część nadwozia, która również... nieszczególnie się spodobała. Fani marki zarzucili projektantom przesadę w drugą stronę - nowy przód jest jałowy, pozbawiony cech charakterystycznych marki.

Subaru Tribeca - krótko - dostępne było również w Europie, gdzie również, ze względu na swoje gabaryty, nie odniosło sukcesu. W efekcie auto już wcześniej wycofano z oferty.

W sumie od debiutu Japończycy sprzedali na całym świecie tylko niespełna 80 tys. egzemplarzy Tribeki. Produkcja zostanie zakończona w styczniu.

Informacja prasowa (moto)

Subaru zapowiada, że trwają prace nad nowym modelem, który wypełni lukę po Tribece. Ma to być również 7-miejscowy SUV, ale zapewne już o innej nazwie.

Oceń swoje auto. Wystarczy wybrać markę... Kliknij TUTAJ.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas