Kolejne testy Euro NCAP. Bez większych niespodzianek

Euro NCAP, niezależna organizacja badająca poziom bezpieczeństwa pojazdów, przetestowała cztery nowe modele debiutujące w europejskich salonach. Nie wszystkim udało się uzyskać maksymalny wynik pięciu gwiazdek.

Tym razem testom zderzeniowym poddano nowe: BMW serii 1, BMW serii 3, Jeepa Cherokee i Peugeota 208. Wszystkie poddane próbom auta miały standardowe wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa. Które wyszły z nich obronną ręką?

Świetnego wyniku mogą sobie pogratulować konstruktorzy BMW. Oba modele bawarskiego producenta ocenione zostały na pięć gwiazdek. Pierwsze w historii BMW serii 1 z napędem na przednią oś otrzymało 83 proc. punktów za ochronę dorosłych pasażerów, 87 proc. za ochronę dzieci i 72 proc. za systemy wspomagające bezpieczeństwo. Poziom zabezpieczenia przed skutkami wypadków niechronionych uczestników ruchu oceniono na 76 proc.

Reklama

Jeszcze lepszymi rezultatami pochwalić się może nowa seria 3. Poziom ochrony dorosłych oceniono na rewelacyjne 97 proc. W kategoriach ochrony najmłodszych pasażerów i pieszych auto otrzymało po 87 proc. punktów. Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa oceniono na 76 punktów procentowych.

Nieco gorzej poradziły sobie z próbami zderzeniowymi nowe Jeep Cherokee i Peugeot 208. Oba otrzymały wynik ogólny czterech gwiazdek. W tym drugim przypadku na ocenie zaważył głownie przeciętny wynik testowego zderzenia z pieszym - poziom ochrony tych ostatnich oceniono na 56 punktów procentowych. Niewiele, zwłaszcza jeśli wziąć pod uwagę miejski charakter pojazdu. Szkoda, bowiem w pozostałych kategoriach mały Francuz notował świetne rezultaty. Poziom ochrony dorosłych oceniono aż na 91 proc, dzieci na 86 proc. a dodatkowe wyposażenie wspomagające bezpieczeństwo na 71 proc.

Najsłabiej z testowanej czwórki wypadł Jeep Cherokee. Auto, które w ubiegłym roku doczekało się kilku drobnych zmian, otrzymało 80 punktów procentowych za ochronę dorosłych, 78 proc. punktów za ochronę dzieci i 69 proc. punktów za systemy wspomagające bezpieczeństwo. Poziom zabezpieczenia przed skutkami wypadków niechronionych uczestników ruchu  - podobnie jak w Peugeocie 208 - oceniono na 56 proc. punktów.

Wynik Jeepa nie zachwyca ale udowadnia, że Amerykanie wciąż potrafią budować solidne i bezpieczne auta. To ważny przekaz dla klientów, którzy pamiętają ubiegłoroczną wpadkę nowego Wranglera, gdy ogromna terenówka otrzymała notę ogólną... 1 gwiazdki!

Dla porównania zbudowane w myśl podobnych założeń (ramowa konstrukcja, terenowe przeznaczenie) Suzuki Jimny otrzymało od Euro NCAP 3 gwiazdki, a nowy Mercedes klasy G - 5 gwiazdek!

PR

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama