Kiedy pojawi się nowy Ford Focus?
Ford szykuje się właśnie do ofensywy modelowej. Głównym orężem w walce o europejskich nabywców ma być nowe wcielenie kompaktowego Focusa. Co ciekawe jednak, auto nie zostanie zaprezentowane na salonie genewskim.
Obecna, trzecia generacja Forda Focusa pojawiła się w salonach osiem lat temu roku. Mimo tego, samochód cieszy się zaskakująco dużym wzięciem na Starym Kontynencie. W zeszłym roku firma dostarczyła europejskim nabywcom 253 609 egzemplarzy, czyli aż o 8 proc. więcej niż w roku 2016.
Wynik stawia Focusa na 8. pozycji wśród najchętniej kupowanych nowych aut w Europie. Chociaż sprzedaż liderującego Volkswagena Golfa jest przeszło dwukrotnie wyższa, podstarzały Ford i tak sprzedaje się lepiej niż 10. w zestawieniu Opel Astra (242 442 egzemplarze) i 15. Renault Megane (213 602 egzemplarze).
Przedstawiciele Forda liczą, że debiut czwartej generacji Focusa nie pozostanie bez wpływu na statystyki. Co zaskakujące, auto nie pojawi się na marcowym salonie motoryzacyjnym w Genewie. W Szwajcarii zobaczymy jedynie odświeżone wersje Forda Edge i budżetowego modelu Ka+. Niewykluczone, że w Genewie zadebiutuje też oferowana już w Chinach siedmioosobowa odmiana modelu Edge. Kilka dni temu dyrektor finansowy Forda Bob Shanks w jednym z wywiadów stwierdził, że plan marki zakłada wprowadzenie na Stary Kontynent siedmioosobowego suva. W Europie Zachodniej firma nie oferuje dziś ani jednego auta tego typu. W Rosji klienci zamówić mogą - oferowany z trzema rządami siedzeń, model Explorer.
Oficjalny debiut nowego Focusa zaplanowany został na kwiecień. Dzięki temu uwaga dziennikarzy motoryzacyjnych skupiona będzie wyłącznie na nowym modelu - firma odsłoni karty dopiero, gdy opadnie już medialna wrzawa wokół licznych premier salonu genewskiego.
Czwarte wcielenie Focusa pomóc ma odbudować europejską pozycję marki. Amerykanie przyznali ostatnio, że w 2017 roku zysk firmy na Starym Kontynencie zmalał aż o 81 proc. To w dużej mierze "zasługa" brexitu, który dramatycznie odbija się na sprzedaży Forda Fiesy. W 2017 roku sprzedaż tego modelu w Europie zamknęła się liczbą 269 178 egzemplarzy. Wynik jest o 13,5 proc. słabszy niż na koniec 2016 roku.
PR