Już milion DSG!
W zakładach Volkswagena w Kassel powstała właśnie milionowa, dwusprzęgłowa skrzynia biegów typu DSG.
Idea dwóch sprzęgieł pochodzi ze sportów wyścigowych, została wdrożona przez Volkswagena w latach 80-tych i od tego momentu jest stale udoskonalana. Ukoronowaniem prac był pierwszy volkswagen z DSG, który wszedł do seryjnej produkcji w 2003 roku. Ta innowacja oferowała nieosiągalny przedtem komfort zmiany biegów: zniesione zostały wyraźne dotychczas granice między przekładnią automatyczną i manualną, automat zmieniał biegi nawet sprawniej od kierowcy.
Nic dziwnego, że klienci przekonali się do tego rozwiązana, mimo dość znacznych oporów wobec tradycyjnych automatycznych skrzyń biegów.
W ubiegłym roku koncern zamontował ponad 400.000 sześciobiegowych DSG. "Ze względu na wysoki pobyt w najbliższym czasie zwiększymy naszą zdolność produkcyjną do 1.750 przekładni dziennie" - powiedział szef zakładu w Kassel, dr Hans-Helmut Becker.
W drugiej generacji przekładni DSG Volkswagen dołożył kolejny, siódmy bieg. W skrzyni zastosowano dwie nowości na skalę światową: jest to pierwsza skrzynia DSG z 7 biegami do poprzecznego montażu z przodu oraz pierwsza ze sprzęgłami nie pracującymi w kąpieli olejowej, lecz "na sucho". W ten sposób najnowsza DSG Volkswagena będzie mogła być montowana również w golfie i jego odmianach: plus, cross i variant.
Wyrażaj emocje pomagając!
Grupa Interia.pl przeciwstawia się niestosownym i nasyconym nienawiścią komentarzom. Nie zgadzamy się także na szerzenie dezinformacji.Zachęcamy natomiast do dzielenia się dobrem i wspierania akcji „Fundacja Polsat Dzieciom Ukrainy” na rzecz najmłodszych dotkniętych tragedią wojny. Prosimy o przelewy z dopiskiem „Dzieciom Ukrainy” na konto: 96 1140 0039 0000 4504 9100 2004 (SKOPIUJ NUMER KONTA).
Możliwe są również płatności online i przekazywanie wsparcia materialnego. Więcej informacji na stronie: Fundacja Polsat Dzieciom Ukrainy.