Już milion DSG!

W zakładach Volkswagena w Kassel powstała właśnie milionowa, dwusprzęgłowa skrzynia biegów typu DSG.

Idea dwóch sprzęgieł pochodzi ze sportów wyścigowych, została wdrożona przez Volkswagena w latach 80-tych i od tego momentu jest stale udoskonalana. Ukoronowaniem prac był pierwszy volkswagen z DSG, który wszedł do seryjnej produkcji w 2003 roku. Ta innowacja oferowała nieosiągalny przedtem komfort zmiany biegów: zniesione zostały wyraźne dotychczas granice między przekładnią automatyczną i manualną, automat zmieniał biegi nawet sprawniej od kierowcy.

Nic dziwnego, że klienci przekonali się do tego rozwiązana, mimo dość znacznych oporów wobec tradycyjnych automatycznych skrzyń biegów.

Reklama

W ubiegłym roku koncern zamontował ponad 400.000 sześciobiegowych DSG. "Ze względu na wysoki pobyt w najbliższym czasie zwiększymy naszą zdolność produkcyjną do 1.750 przekładni dziennie" - powiedział szef zakładu w Kassel, dr Hans-Helmut Becker.

W drugiej generacji przekładni DSG Volkswagen dołożył kolejny, siódmy bieg. W skrzyni zastosowano dwie nowości na skalę światową: jest to pierwsza skrzynia DSG z 7 biegami do poprzecznego montażu z przodu oraz pierwsza ze sprzęgłami nie pracującymi w kąpieli olejowej, lecz "na sucho". W ten sposób najnowsza DSG Volkswagena będzie mogła być montowana również w golfie i jego odmianach: plus, cross i variant.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: skrzynia | skrzynia biegów | DSG
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy