Jak SUV to z Azji. Jest tylko jeden wyjątek!

Suvy i crossovery pełnią dziś rolę "lokomotyw" sprzedaży większości popularnych marek. Którzy producenci najskuteczniej zagospodarowali w ubiegłym roku ten segment rynku?

Z danych Global Auto Database - największego zbioru informacji obejmującego sprzedaż samochodów na świecie - wynika, że wśród producentów suvów pierwsze skrzypce grają dziś Azjaci. Na liście dziesięciu najpopularniejszych w skali świata modeli tego segmentu w 2017 roku aż dziewięć pochodzi od marek japońskich, koreańskich i chińskich! Który z nich zasłużył na miano króla suvów 2017 roku?

Liderem rynku jest Toyota RAV4. W zeszłym roku na ten model zdecydowało się przeszło 800 tys. nabywców. W porównaniu do roku 2017 oznacza to wzrost o przeszło 10 proc.

Reklama

Drugie miejsce również należy do producenta z Japonii. Z wynikiem przeszło 757 tys. egzemplarzy okupuje je Honda CR-V.

Na najniższym stopniu podium uplasował się jedyny produkt "made in Europe" - Volkswagen Tiguan. W ubiegłym roku na niemiecki model zdecydowało się przeszło 718 tys. nabywców. Volkswagen mówić może jednak o sporym sukcesie. W porównaniu z rokiem 2016 popyt na Tiguana wzrósł o rekordowe 37,5 proc, co oczywiście ma związek z wejściem na rynek kolejnej generacji tego pojazdu.

Świetny wynik zanotował również - sklasyfikowany na 4. miejscu światowego zestawienia - Hyundai Tucson. W ubiegłym roku koreański suv znalazł uznanie w oczach blisko 620 tys. klientów.

Pierwszą piątkę najpopularniejszych suvów świata zamyka hit z Państwa Środka - najpopularniejszy model tego segmentu w Chinach - Haval H6. Ubiegły rok przyniósł w skali świata niemal 507 tys. rejestracji tego pojazdu.

Ogromnym udziałem w rynku suvów i crossoverów może się też pochwalić Nissan. Najpopularniejszy model marki - Qashqai zanotował w ubiegłym roku ponad 498 tys. rejestracji, co oznacza wzrost zainteresowania klientów o przeszło 10 proc. Siódme miejsce w zestawieniu zajmuje kolejny model japońskiej marki - Nissan Roque. Wynik przeszło 449 tys. sprzedanych egzemplarzy oznacza poprawę rezultatu z roku 2016 aż o 20 proc. Kolejne miejsce zestawienia zajmuje jego europejski brat bliźniak, czyli Nissan X-Trail. W ubiegłym roku na ten model zdecydowało się przeszło 430 tys. nabywców.

9. miejsce zestawienia najpopularniejszych suvów 2017 roku przypadło w udziale Kii Sportage. W tym przypadku przeszło 425 tys. sprzedanych egzemplarzy oznacza jednak spadek popytu o blisko 16 proc.

Zestawienie dziesięciu najczęściej kupowanych suvów i crossoverów ubiegłego roku zamyka Mazda CX-5. Wynik ponad 410 tys. zarejestrowanych egzemplarzy oznacza w jej przypadku wzrost popytu o około 13 proc.

PR

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy