Iveco Eurocargo najlepszym samochodem ciężarowym

Nowy Eurocargo został Międzynarodowym Samochodem Ciężarowym Roku 2016. Tytuł ten nadało mu jury złożone z 25 dziennikarzy reprezentujących 25 czołowych europejskich czasopism poświęconych samochodom ciężarowym.

Nowy samochód ciężarowy średniej wielkości marki IVECO pokonał silną konkurencję i został nagrodzony za "największy wkład w efektywność transportu drogowego ocenianą według takich kryteriów jak innowacyjność techniczna, komfort, bezpieczeństwo, właściwości jezdne, zużycie paliwa, oddziaływanie na środowisko naturalne i całkowity koszt posiadania i użytkowania (TCO)".

Gianenrico Griffini, przewodniczący jury plebiscytu na Międzynarodowy Samochód Ciężarowy Roku, podsumował werdykt dziennikarzy: "Wprowadzając nowy średni samochód ciężarowy, firma IVECO po raz kolejny podnosi poprzeczkę w bardzo konkurencyjnym segmencie, w którym Eurocargo stanowi punkt odniesienia dla rynku już od 25 lat".

Reklama

Wyniki głosowania ogłoszono wczoraj wieczorem na Solutrans — odbywających się co dwa lata w Lyonie (Francja) targach dla branży przewozowej i transportu miejskiego. Pierre Lahutte, Prezydent Marki IVECO, odbierający nagrodę z rąk Gianenrico Griffiniego w czasie uroczystej kolacji w Lyońskiej Izbie Handlowej, powiedział: "Jesteśmy bardzo dumni z tego wyrazu uznania dla nowego Eurocargo — przyjaznego ludziom i środowisku. To najnowsza generacja modelu, sprzedanego w liczbie pół miliona egzemplarzy na całym świecie, który od lat pozostaje liderem segmentu średnich pojazdów ciężarowych w Europie. W ciągu ostatnich 4 lat zdobyliśmy analogiczne tytuły we wszystkich kategoriach. To absolutny rekord. Jesteśmy jedynym producentem pojazdów ciężarowych i autobusów, który aktualnie produkuje aż 4 "samochody roku". Dowodzi to rozmachu inwestycji naszej grupy w odnowienie oferty produktów, a także naszej pozycji lidera technologii, takich jak Hi-SCR, która jest wykorzystywana w silnikach Euro VI".

Eurocargo jest jedynym pojazdem ciężarowym średniej wielkości, który spełnia wymagania normy Euro VI w zakresie emisji spalin dzięki zastosowaniu tylko jednego systemu kontroli emisji, czyli technologii Hi-SCR z pasywnym filtrem cząstek stałych. Unikatowość tego rozwiązania polega na tym, że układ Hi-SCR nie zmienia procesu spalania, ponieważ jest on oparty na pobieraniu świeżego powietrza, a nie na recyrkulacji spalin. Silniki Iveco Tector 5 i Tector 7 zostały zoptymalizowane pod kątem typowych warunków eksploatacji w mieście, a nowa turbosprężarka zapewnia dynamikę i elastyczność przy ruszaniu z miejsca i przyspieszaniu przy jednoczesnym obniżeniu zużycia paliwa nawet o 8%.

IVECO oferuje nowego Eurocargo także w wersji przystosowanej do zasilania sprężonym gazem ziemnym (CNG). Taki samochód w jeszcze mniejszym stopniu oddziałuje na środowisko i jest tańszy w eksploatacji w porównaniu z pojazdami wyposażonymi w silniki Diesla. Sześciolitrowy silnik Tector o mocy 210 KM charakteryzuje się znacznie lepszymi parametrami pod względem zużycia paliwa i emisji oraz niższymi wymaganiami w zakresie obsługi. Zgodność z wymaganiami etapu C normy Euro VI (które będą obowiązywały od 31 grudnia 2016 r.) pozwala na wjazd do stref ograniczonego ruchu w centrach miast, co stanowi kolejną zaletę przy wykonywaniu częstych dostaw do zlokalizowanych tam odbiorców. Ponadto Eurocargo napędzane gazem ziemnym są wyjątkowo ciche, dzięki czemu doskonale nadają się do realizacji nocnych dostaw w miastach.

Dowiedz się więcej na temat: Iveco
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy