Internetowe MANy
Wzrastająca globalizacja oraz szybkość przekazu internetowego sprawiły, iż ten rodzaj komunikacji medialnej staje się coraz bardziej popularnym, a co ważniejsze skutecznym środkiem nawiązywania kontaktów dotyczących sprzedaży. Dla firmy MAN portal wirtualnych zakupów odgrywa coraz to większe znaczenie.
Jednym z głównych celów MAN Nutzfahrzeuge AG jest ciągła optymalizacja procesu kooperacji z dostawcami, efektem której będzie odpowiednia jakość i skuteczność. Centrum zainteresowania stanowi internet jako skuteczny i niezwykle szybki środek komunikacji oraz procesu optymalizacji. Portal dotyczący zakupów dostępny jest na stronach internetowych MAN Nutzfahrzeuge AG od sierpnia ubiegłego roku. Stwarza on zatem możliwość obecnym oraz przyszłym dostawcom zapoznania się z firmą oraz nawiązania z nią dobrych kontaktów. E-handel to również ogromna możliwość szybkiej reakcji w przypadku nowych wymagań ze strony klientów.
Rozwój portalu dotyczącego zakupów zapoczątkował zespół pracowników pod przewodnictwem Erharda Weisera z Monachium, reprezentanta działu zakupu materiałów do produkcji. Dostęp do internetu został zaaranżowany w prosty sposób, w językach; angielskim i niemieckim. Dostawcy mają możliwość zapoznania się z aktualnym zapotrzebowaniem ze strony MAN Nutzfahrzeuge AG, mogą także sprawdzić oraz wydrukować szkice części zamiennych. Poza ogólną, dostępną listą w ciągu kilku następnych miesięcy pojawi się także dział pytań zamkniętych. Przy złożeniu oferty wymagana będzie specjalna autoryzacja. Zatem nowy dostawca będzie zobowiązany do wypełnienia ankiety, która z kolei wykaże jego zdolność do spełnienia wymaganych warunków. W przypadku akceptacji, zostanie on obdarzony kredytem zaufania i nic nie stanie na przeszkodzie jego przyszłej współpracy z MAN Nutzfahrzeuge AG.
Obok udogodnień stworzonych dla działów zakupu w Niemczech, inni kupujący z fabryk - w Wielkiej Brytanii, Austrii, Polsce oraz Turcji mogą również nakreślać swoje potrzeby. Zaplanowano bowiem w tej kwestii integrację z innymi oddziałami.