Hyundai Santa Fe z nowym systemem bezpieczeństwa

Wprowadzony na rynek w zeszłym roku nowy Hyundai Santa Fe jest drugim po NEXO modelem koreańskiej marki, który może być wyposażony w system wyświetlania obrazu z martwego pola (Blind-spot View Monitor - BVM). System ten pokazuje kierowcy obraz z lewego i prawego boku samochodu.

Widok z kamer umieszczonych w lusterkach bocznych pokazywany jest na wyświetlaczu w miejscu prędkościomierza. System wykorzystuje szerokokątne kamery z każdej strony pojazdu, które pokazują obszar niewidoczny w konwencjonalnych lusterkach bocznych i wstecznym. Technologia ta poprawia także widoczność podczas niekorzystnych warunków drogowych takich jak ciemność czy opady atmosferyczne. System aktywuje się poprzez włączenie kierunkowskazu przy zamiarze zmiany pasa ruchu.

Hyundai jest pierwszym producentem, który oferuje kierowcom obraz wideo z obu stron samochodu.

Reklama

Model Santa Fe czwartej generacji oferuje teraz jeden z najlepszych w swojej klasie pakietów bezpieczeństwa. Dzięki wyposażeniu tego flagowego SUV-a Hyundaia w system wyświetlania obrazu z martwego pola BVM, poziom bezpieczeństwa będzie jeszcze wyższy. Auto posiada szereg technologi aktywnego bezpieczeństwa i systemy wspomagania jazdy ukryte pod wspólną nazwą SmartSense.

Ponadto opracowany przez Hyundaia alert pasażerów na tylnej kanapie (ROA) jest pierwszym w branży systemem, wykrywającym pasażerów na tylnych siedzeniach w momencie, gdy kierowca opuszcza samochód. Ma to zapobiegać pozostawieniu w aucie np. małego śpiącego dziecka.

Asystent zapobiegający kolizjom podczas cofania (RCCA), ostrzega kierowcę i automatycznie uruchamia hamulce, by uniknąć kolizji z pojazdami przejeżdżającymi za samochodem np. podczas wyjazdu z ciasnych miejsc parkingowych o ograniczonej widoczności. Korzystając z czujników radarowych, zamontowanych w narożnikach, system skanuje obszar 180˚ za samochodem. Aktywuje się w momencie włączenia wstecznego biegu.

Asystent bezpiecznego wysiadania (SEA) zapobiega otwarciu drzwi w sytuacji, gdy z tyłu nadjeżdżają inne pojazdy. Korzystając z radaru, system wykrywa zbliżające się auta i ostrzega kierowcę, gdy drzwi są otwarte (bez włączonej blokady, zapobiegającej otwarciu drzwi przez dzieci). Gdy kierowca próbuje zwolnić blokadę zabezpieczającą przed otwarciem tylnych drzwi, a system wykryje nadjeżdżające z tyłu samochody, ponownie sam aktywuje blokadę i wyśle akustyczne ostrzeżenie.


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy