Reklama

Hybrydowe nowości Toyoty

Toyota co roku bije w Polsce kolejne rekordy sprzedaży hybryd. W tym roku ich liczba przekroczyła 3800 aut, o 51% więcej niż rok wcześniej. Jak zapowiedział prezydent Toyoty w Polsce, Jacek Pawlak, w tym roku polski oddział koncernu ma jeszcze większe ambicje. Firma zamierza sprzedać w naszym kraju 8000 hybryd, czyli ponad 2 razy więcej niż w ubiegłym roku.

Wiele wskazuje na to, że ten śmiały plan może się powieść. W tym roku gama Toyoty wzbogaci się o trzy modele, z których każdy ma szansę stać się przebojem w swojej kategorii i dołączyć do grupy hybrydowych bestsellerów, w której na razie znajdują się tylko dwa modele - Auris Hybrid i Yaris Hybrid.

Reklama

Toyota RAV4 Hybrid

Już w kwietniu na rynek wejdzie najmocniejsza wersja modelu RAV4 - hybryda o mocy prawie 200 KM, która przyspiesza do 100 km/h w 8,3 s. Spalinowo-elektrycznego SUV-a Toyoty napędza nieco zmodyfikowany napęd hybrydowy z Lexusa NX 300h.

Odświeżona Toyota RAV4 zadebiutowała w polskich salonach w ostatni weekend - na razie w wersji benzynowej i wysokoprężnej. Napęd hybrydowy trafi do sprzedaży w kwietniu.

Najpopularniejszy w Polsce SUV średniej wielkości dostał nowy silnik wysokoprężny 2.0 D-4D o mocy 143 KM i momencie obrotowym 320 Nm w zakresie 1750-2250 obr./min. W tej wersji model ma napęd na przednią oś i 6-stopniową manualną skrzynię biegów. Zmodernizowana jednostka benzynowa 2.0 Valvematic o mocy 152 KM i momencie 195 Nm jest dostępna ze skrzynią manualną lub automatyczną CTV i z napędem 4x4. Obie wersje silnikowe kosztują tyle samo - ceny zaczynają się od 108 900 zł.

Toyota Prius

Toyota Prius czwartej generacji to samochód całkowicie nowy. Na pytanie, co zmieniło się w Priusie, prawidłowa odpowiedź brzmi - wszystko. Ten model to nowe otwarcie także jeśli chodzi o obecność na europejskim rynku. Po debiucie hybrydowego Aurisa popularność poprzedniej generacji  Priusa w Europie nieco zmalała, ale nowy model ma ambicje odrobić te straty.

Najpopularniejsza hybryda na świecie powstała na nowej globalnej platformie, której zawdzięcza aż o 60% większą sztywność nadwozia, gwarantującą lepszą odporność na zderzenia oraz większą stabilność uzyskaną bez usztywniania zawieszenia. Elastyczne zawieszenie daje lepszą przyczepność i sterowność oraz większy komfort jazdy.

Prius otrzymał napęd hybrydowy nowej generacji. Układ powstał według tych samych założeń co w poprzednim modelu, czyli łączy wolnossący silnik benzynowy 1.8 l z dwoma jednostkami elektrycznymi za pośrednictwem przekładni planetarnej, jednak wszystkie elementy systemu hybrydowego zostały zbudowane od nowa. Są teraz mniejsze i bardziej wydajne, dzięki czemu Prius uzyskał rewelacyjne spalanie na poziomie 3,3 l/100 km. Przyczynił się do tego walnie rewelacyjny silnik spalinowy o wydajności cieplnej na poziomie 40%. To najbardziej wydajny silnik benzynowy na świecie.

Wersja produkcyjna Toyoty C-HR Concept

Toyota postanowiła zagospodarować kolejny popularny segment rynku i wprowadza do salonów hybrydowego crossovera. To samochód stworzony z myślą o młodych kierowcach, ceniących aktywny styl życia. Auto dzieli platformę i napęd z Priusem, wyróżnia się jednak podniesionym zawieszeniem i masywnym nadwoziem o oryginalnym designie inspirowanym szlifowanym diamentem.

To nie koniec nowości w salonach japońskiej marki. W połowie roku pojawią się dwie ważne premiery w kategorii samochodów użytkowych. W tym czasie zadebiutuje następna generacja Hiluxa oraz rodzina samochodów dostawczych PROACE, wyróżniająca się aż trzema długościami rozstawu osi.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje