Honda chce coraz bardziej łączyć swoje auta z siecią
Koncern Honda Motor i grupa specjalizująca się w e-handlu Alibaba będą wspólnie rozwijać technologię tzw. connected cars, czyli aut na stałe połączonych z siecią, by oferować kierowcom usługi internetowe - podała we wtorek agencja Kyodo.
Jak wskazano, trzeci pod względem wielkości sprzedaży producent samochodowy w Japonii oraz chiński potentat w dziedzinie handlu internetowego Alibaba Group Holding przygotowują się do uruchomienia w Chinach m.in. serwisów internetowych płatności za paliwo czy opłat parkingowych. Będzie to możliwe, jak wyjaśniono, dzięki wspólnie rozwijanej technologii inteligentnych samochodów połączonych z siecią.
Honda ma nadzieję, że dzięki temu przedsięwzięciu zyska nowych klientów w Chinach, które są największym rynkiem motoryzacyjnym na świecie.
Jak podkreśliła agencja, plany Hondy wpisują się w ogólnoświatowy trend związany ze zmianami strategii działania koncernów motoryzacyjnych. Najwięksi rynkowi gracze przygotowują się do nowych wyzwań. Chodzi m.in. wspólne korzystanie z samochodów (tzw. car-sharing), pojazdy niskoemisyjne czy właśnie auta połączone z internetem (tzw. connected cars).
W ramach podobnej inicjatywy Honda zapowiedziała w listopadzie, że wspólnie z japońską firmą SoftBank Group będzie pracować nad technologią aut połączonych z internetem w 5G. Dzięki niej kierowcy zyskają szybki dostęp do informacji o najbliższych korkach czy warunkach drogowych.
Celem projektu ma być "wzmocnienie technologii samochodów połączonych poprzez wsparcie jej technologią jutra - 5G", która zapewnia "szybszą niż dotychczas komunikację mobilną w najwyższej jakości".