Tunel na Północnej Obwodnicy Krakowa zostanie zamknięty. GDDKiA podała przyczynę
W nocy z 9 na 10 kwietnia kierowców jadących Północną Obwodnicą Krakowa w ciągu drogi S52 czekają poważne utrudnienia. Jak podała GDDKiA jeden z dwóch znajdujących się tam tuneli, zostanie zamknięty na czas prowadzenia prac serwisowych i konserwacyjnych.

Tunel na Północnej Obwodnicy Krakowa S52 zamknięty
Tydzień temu informowaliśmy już o zamknięciu tunelu na Północnej Obwodnicy Krakowa w ciągu drogi S52. Chodziło wtedy o tunel w zielonkach, a teraz przyszedł czas na zamknięcie tunelu w Dziekanowicach, mającego 496 m długości.
Tak jak i poprzednio, chodzi o przeprowadzenie przez drogowców prac serwisowych oraz konserwacji systemów łączności i sterowania, monitoringu, oświetlenia, czujników, wentylacji, nagłośnienia oraz zasilania. Jak poinformował Kacper Michna z krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, takie przeglądy wykonywane są cykliczne i obejmują także mycie urządzeń znajdujących się w tunelu.
Sam tunel w Dziekanowicach na Północnej Obwodnicy Krakowa będzie zamknięty w nocy ze środy na czwartek, czyli od godziny 21:00 9 kwietnia, do godziny 5:00 10 kwietnia. W tym czasie kierowcy zostaną przekierowani na objazdy.
Osoby jadące w kierunku Warszawy będą musiały od węzła Węgrzce skierować się na dawną DK7 (obecnie DW772) i jechać nią aż do węzła Widoma. Z kolei kierowcy jadący w przeciwnym kierunku, czyli w stronę autostrady A4, pojadą z węzła Batowice krakowskimi ulicami Wojtyły, Nawary oraz Piastowską, aż do alei 29 Listopada, skąd wrócą na S52 na węźle Węgrzce.
Północna Obwodnica Krakowa to jedyna taka droga w Polsce
Jak podkreśla Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, Północna Obwodnica Krakowa jest jedyną obwodnicą w Polsce, na której znajdują się dwa tunele. Pierwszy to tunel w Zielonkach mający 653 m długości, a drugi w Dziekanowicach, liczący 496 m długości.

Sama obwodnica w ciągu drogi S52 została otwarta w grudniu 2024 roku. Mierzy ona 12,3 km, licząc od węzła Modlnica do budowanego węzła Mistrzejowice. Trasa przebiega wzdłuż północnych granic miasta, a także przez gminy Wielka Wieś i Zielonki. Kierowcy mają do dyspozycji trzy pasy ruchu w każdym kierunku. Na trasie obowiązuje ograniczenie prędkości do 100 km/h.
Oprócz tego na trasie powstało też 20 km nowych dróg dojazdowych, które pozwalają na dogodne dojazdy z obszaru Krakowa i okolicznych miejscowości. Ponadto wykonawca wybudował 27 obiektów inżynierskich (mosty, wiadukty i estakady) o łącznej długości blisko 1,9 km. Budowa odcinka kosztowała ok. 1,4 mld zł.