Samochód gaśnie na biegu jałowym. Możesz to rozwiązać za 30 zł

Gaśnięcie silnika na biegu jałowym często wynika z zabrudzonej lub uszkodzonej przepustnicy, którą można sprawdzić i wyczyścić samodzielnie.
Gaśnięcie silnika na biegu jałowym często wynika z zabrudzonej lub uszkodzonej przepustnicy, którą można sprawdzić i wyczyścić samodzielnie.123RF/PICSEL

W skrócie

  • Gaśnięcie silnika na biegu jałowym często wynika z zabrudzonej lub uszkodzonej przepustnicy, którą można sprawdzić i wyczyścić samodzielnie.
  • Objawy problemów to niestabilne obroty, opóźniona reakcja na gaz i zapalająca się kontrolka "check engine".
  • Jeśli przepustnica jest czysta, należy sprawdzić inne podzespoły, takie jak zawór EGR, czujniki lub instalację LPG, bo ignorowanie usterek grozi kosztownymi naprawami.
  • Więcej podobnych informacji znajdziesz na stronie głównej serwisu

Jak samodzielnie sprawdzić stan przepustnicy?

Zobacz również:

Dlaczego silnik gaśnie na biegu jałowym?

  • Zanieczyszczony zawór EGR, który zakłóca skład mieszanki
  • Uszkodzony czujnik położenia wału korbowego lub przepustnicy
  • Nieszczelności w układzie dolotowym wpuszczające "dzikie" powietrze
  • Zużyte świece zapłonowe lub cewki zapłonowe
  • Awaria regulatora biegu jałowego (w starszych modelach)
Nowy Mercedes CLA bez tajemnic. Nowa generacja, nowe technologie, nowy napędAdam MajcherekINTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?