Ghibli bez następcy, mniejsze Quattroporte. Maserati ogranicza gamę modelową

Dyrektor generalny australijskiego oddziału Maserati wypowiedział się na temat przyszłości marki. Będzie elektryfikacja, więcej SUV-ów i jeden sedan w ofercie.

Grant Barling, szef oddziału Maserati w Australii podzielił się z redakcją magazynu Drive planami dotyczącymi przyszłości marki. Nie wszyscy będą zadowoleni.

Maserati Ghibli i Quattroporte jako jeden model

Z informacji przekazanych przez Barlinga wynika, że w 2024 roku przestanie być oferowany model Ghibli. Ten mniejszy z dwóch sportowych sedanów marki z trójzębem w logo istnieje na rynku od 2013 roku. Model nie tyle nie doczeka się następcy, co przejmie rolę flagowej limuzyny Quattroporte.

Bowiem Maserati Quattroporte nadal będzie oferowane pod tą nazwą, jednak przejdzie gruntowną modernizację i stanie się... mniejsze. To może dziwić, biorąc pod uwagę, że z generacji na generacje samochody generalnie rosną i tyją. Maserati podjęło jednak decyzję, że pójdzie "pod prąd" i następne wcielenie Quatrroporte będzie wielkości aktualnego Ghibli.

Reklama

Wszystkie Maserati "w prądzie"

Grant Barling potwierdził także, że w następnej generacji modelu Levante pojawi się elektryczny warianty nazwane Folgore. Maserati Grecale Folgore jest już przygotowane i czeka na swoją premierę zaplanowaną na przyszły rok. Także w przyszłym roku światło dzienne ma ujrzeć Maserati GranTurismo Folgore. Elektryfikacja czeka również najbardziej sportowe auto z aktualnej palety Maserati, model MC20 oraz każdy samochód, który w międzyczasie pojawi się w ofercie włoskiej marki.

W tymże samym 2024 roku wycofany ma zostać z oferty podchodzący z Ferrari silnik V8 o pojemności 3,8 litra, który stosowany jest w najmocniejszych wersjach modeli Ghibli, Levante i Quattroporte nazwanych Trofeo. Co więcej, potwierdziły się informacje, że marka Maserati od 2030 roku oferować będzie już tylko elektryczne warianty swoich modeli.

***

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Maserati Ghibli | Maserati Qautroportte
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy