Ford i Volkswagen zacieśniają współpracę

Producenci zamierzają wspierać się nawzajem w opracowywaniu systemów autonomicznej jazdy oraz projektowania samochodów elektrycznych.

Jim Hackett (prezes Forda), Bryan Salesky (prezes Argo AI) i Herbert Diess (prezes Volkswagena)
Jim Hackett (prezes Forda), Bryan Salesky (prezes Argo AI) i Herbert Diess (prezes Volkswagena)Informacja prasowa (moto)

Na dzisiejszej konferencji prasowej przedstawiciele Forda i Volkswagena ogłosili rozszerzenie współpracy między koncernami. Firmy nadal pozostaną dla siebie groźnymi konkurentami, ale podzielą się kosztami i zasobami w projektowaniu samochodów autonomicznych oraz elektrycznych.

Zgodnie z ustaleniami, Volkswagen zainwestuje 1 mld dolarów w firmę Argo AI, zajmującą się systemami jazdy autonomicznej, w której większościowe udziały posiada Ford. Przekaże jej także swoją firmę AID (też pracującą nad pojazdami autonomicznymi) wycenianą na 1,6 mld dolarów. Docelowo wsparcie Niemców dla Argo AI ma przekroczyć wartość 7 mld dolarów.

Firma ta opracuje rozwiązanie, które zostania niezależnie wdrożone do modeli Forda i Volkswagena, co oznacza, że nie będzie to identyczny system, ale zostanie on dostosowany do wymogów każdego z producentów. Argo AI pracuje obecnie nad układem autonomicznym na poziomie 4., co oznacza w pełni samodzielną jazdę niemal w każdych warunkach.

Ford z kolei będzie pierwszym producentem, który skorzysta z platformy modularnej MEB, którą Volkswagen opracował specjalnie dla samochodów elektrycznych. Niemcy już wcześniej zapowiedzieli, że technologia opracowana z myślą o ich "elektrykach", z których pierwszy (ID.3) zadebiutuje jeszcze w tym roku, będzie udostępniana innym firmom na zasadzie licencji. Pierwszego elektrycznego Forda, korzystającego z podzespołów Volkswagena, mamy zobaczyć w 2023 roku.

Na konferencji padły również zapewnienia na temat wspólnego opracowania samochodów użytkowych. Będą to vany oraz średniej wielkości pick-upy, które zaczną się pojawiać na wybranych rynkach od 2022 roku.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas