Euro NCAP. Świetne wyniki niemieckich modeli

Euro NCAP - niezależna organizacja, która od przeszło 20 lat bada poziom bezpieczeństwa debiutujących na drogach Starego Kontynentu samochodów, podzieliła się wynikami kolejnych testów zderzeniowych.

Volkswagen Touareg
Volkswagen TouaregInformacja prasowa (moto)

Tym razem serii crash-testów poddano cztery modele rozpoczynające właśnie swoją rynkową karierę. Były to nowe: Audi A6, Ford Tourneo Connect, Suzuki Jimny i Volkswagen Touareg. Tylko dwa z testowanych aut wyszły z prób obronną ręką, inkasując komplet gwiazdek.

Maksymalną notę - pięciu gwiazdek - przyznano samochodom reprezentującym koncern z Wolfsburga: Audi A6 i Volkswagenowi Touaregowi.

Auto z Ingolstadt otrzymało 93 proc. punktów za ochronę dorosłych pasażerów i 85 proc. punktów za ochronę dzieci. Poziom zabezpieczenia niechronionych uczestników ruchu oceniono na 81 punktów procentowych. Dodatkowe systemy wspomagające bezpieczeństwo - na 76 proc.

Audi A6Informacja prasowa (moto)

Podobne, równe wyniki w każdej z kategorii, otrzymał nowy suv spod znaku Volkswagena. Poziom ochrony dorosłych i dzieci to odpowiednio: 89 i 86 punktów procentowych. Dodatkowe systemy wspomagające oceniono na 81 proc. punktów. Poziom zabezpieczenie przed skutkami wypadków niechronionych uczestników ruchu na 72 proc.

Nieco gorzej poradził sobie z testami zderzeniowymi nowy Ford Transit Connect. Auto otrzymało notę ogólną czterech gwiazdek. Na ogólnym wyniku zaważył głównie rezultat testu z pieszym - poziom ochrony oceniono na 65 proc. Dla porównania, bezpieczeństwo pasażerów oceniono na wysokie 92 proc. (dorośli) i 79 proc. (dzieci). Nieźle (wynik 75 proc.) wypadła też ocena systemów wspomagających bezpieczeństwo. Mimo tego eksperci zwrócili uwagę na nie najlepsze zabezpieczenie miednicy kierowcy przed skutkami zderzenia czołowego.

Ford Transit ConnectInformacja prasowa (moto)

Stosunkowo słaby wynik zanotowało nowe Suzuki Jimny. Auto oceniono zaledwie na trzy gwiazdki. W tym przypadku trudno jednak uznać to za wpadkę. Mikroskopijnych rozmiarów terenówka zbudowana została w oparciu o solidną ramę - jej wysoka sztywność stanowczo utrudnia zaprojektowanie optymalnych stref kontrolowanego zgniotu. Mimo tego, w kategorii ochrony dorosłych (73 proc.) i dzieci (84 proc.) samochód zanotował zaskakująco dobre wyniki. Na ogólną notę rzutują głównie słabe wyposażenie z zakresu systemów wspomagających bezpieczeństwo (50 punktów procentowych) i typowy dla terenówek niski poziom ochrony pieszych (52 punkty procentowe).

Suzuki JimnyInformacja prasowa (moto)

Paweł Rygas

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas