Dwusprzęgłowa skrzynia w Renault
Renault wprowadza do oferty zautomatyzowaną, sześciostopniową, dwusprzęgłową skrzynię biegów, która oznaczono EDC (Efficient Dual Clutch)
Przekładnia dostępna będzie wyłącznie z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi 110 FAP
Dzięki zdecydowanie niższemu zużyciu paliwa i emisji CO2 w porównaniu do klasycznych skrzyń automatycznych (o ok. 30 g CO2/km), megane, megane coupe, megane grandtour oraz scénic
i grand scenic będą oznaczone symbolem eco2.
Nowa skrzynia biegów EDC Renault to nic innego jak DSG u Volkswagena. Przekładnia ta nie jest skrzynią automatyczną w sensie dosłownym (brak przekładni planetarnej), ale obsługuje się jak skrzynię automatyczną: w samochodzie nie ma pedału sprzęgła, a zmiana przełożeń jest identyczna jak w "automacie" (PRND) z trybem sterowania impulsowego (+/-).
W EDC (podobnie jak DSG) zastosowano technologię podwójnego, suchego sprzęgła. Pierwsze sprzęgło przeznaczone jest do obsługi biegów nieparzystych (1., 3., 5.), drugie - do biegów parzystych (2., 4., 6.) i biegu wstecznego. Konstrukcja posiada cztery wałki: dwa wałki sprzęgłowe (każdy z nich połączony ze sprzęgłem) oraz dwa wałki główne. Wybór biegów następuje za pomocą synchronizatorów, podobnie jak w skrzyni mechanicznej. Zarówno synchronizatory jak i sprzęgło są napędzane za pomocą siłowników elektrycznych sterowanych blokiem elektronicznym.
Renault megane wyposażone w skrzynię EDC ma zużywać w cyklu mieszanym jedynie 4,4 l paliwa na 100 km.