Czy mały samochód może być bezpieczny?
Test zderzeniowy nowego smarta fortwo wskazuje, że tak, małe aute są coraz bezpieczniejsze.
Badanie przeprowadziła niezależna organizacja EuroNCAP. Smarta oceniono dobrze: ochronę pasażerów na 4 gwiazdki (28 punktów), a pieszych na 2 gwiazdki (10 punktów). Nie testowano ochrony dzieci, gdyż seryjny smart nie jest przystosowany do ich przewożenia. Tylko w opcji dostępne jest mocowanie isofix i wyłączenie przedniej poduszki powietrza.
Podczas uderzenia przodem kabina pasażerska zachowała swój kształt, Jedynie deska rozdzielcza groziła uszkodzeniem kolan pasażerów.
Podczas zderzenia bocznego głowa manekina uderzyła w dach nad szybą, jednak czujniki nie zanotowały bardzo poważnych obrażeń. Samochód nie był wyposażony w boczne poduszki, które dostępne są w opcji.
Pod względem ochrony pieszych dobrze oceniono zderzak, który minimalizował uszkodzenia nóg. Jednak już przednią krawędź maski, w którą piesi uderzali głową oceniono bardzo źle.