Co się psuje w toyotach?

Powracamy do cyklu materiałów poświęconych usterkowości pojazdów poszczególnych marek. Dziś zobaczymy, jakie mankamenty wytknęli dziennikarze niemieckiego Auto Bildu samochodom marki Toyota.

Raport na temat usterek, pojawiających się w autach różnych marek publikowany jest na łamach niemieckiego magazynu Auto Bild każdego roku. Zobaczymy, czy coraz częściej powtarzana opinia o japońskiej niezawodności jest prawdą, czy tylko mitem. Równocześnie zachęcamy naszych Czytelników do podzielenia się z nami swoimi doświadczeniami z eksploatacji toyot.

Badanie satysfakcji klientów:


obejmuje wszystkie dotychczas wyprodukowane modele: 8.8 - to wynik godny podziwu. W ubiegłym roku Japończycy dogonili Mercedesa, w tym - zdecydowanie go dystansują. Niezależnie od modelu: od 8.7 do 8.9 punktów.

Wezwania do serwisu (od roku 1998):
Yaris: śruby mocujące tylnego zawieszenia (2001), kawałki lodu mogące uszkodzić przewody hamulcowe w kołach (2003), Avensis: przewód paliwowy (2002).

Reklama

Statystyki ADAC (modele wyprodukowane między 1996-1999):
Carina/Avensis i Corolla są mistrzami w swoich klasach. Także RAV4 SUV zalicza się do najbardziej niezawodnych samochodów świata.

Raport TUV (modele wyprodukowane między 1996-1999):
wszystkie modele Toyoty poddane badaniu przez TUV uzyskały rezultaty dużo wyższe od przeciętnych. Jedynie Starlet, której produkcję wstrzymano w roku 1999, zbliża się do poziomu średniaków. Jedyne zastrzeżenie: Corolla '97: nie zawsze wystarczająca siła hamowania.

Test długodystansowy:
rezultaty testu Yaris z 1998 przeprowadzonego ponad rok temu: odkryto kilka usterek.

Problemy zgłaszane przez czytelników:
prawie żadne. Albo właściciele toyot nie wiedzą, co to bolączki samochodowe albo Japończycy oferują bardzo dobrą obsługę klienta. Obydwie możliwości dobrze świadczą o marce.

Test serwisowy:
praca serwisów znacznie odbiega od poziomu, na jaki zasługują te samochody. 3 z 8 serwisów oceniono jako "słabe", dwa uzyskały nawet wynik "nieodpowiedni" (2001).

Gwarancja mechaniczna:
3 lata, 100 000 km, korozyjna: 12 lat, assistance: 3 lata

Werdykt Auto Bildu:
Toyota dyktuje standardy jakości i niezawodności. Nawet inne "japończyki" mocno zdystansowane.

Oto pozostałe raporty::
Co się psuje w BMW?
Co się psuje w "renówkach"?
Co się psuje w skodach?
Co się psuje w VW?
Co się psuje w fiatach?
Co się psuje w fordach?
Co się psuje w nissanach?
Co się psuje w oplach?
Co się psuje w seatach?
Co się psuje w peugeotach?

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: auto
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy