Co się psuje w mazdach?
Nasz cykl materiałów "Co się psuje w...", poświęcony badaniu usterkowości w samochodach różnych marek, cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem. Dziś przyjrzymy się kolejnej marce, a będzie nią japońska Mazda.
Wszystkie publikowane przez nas teksty na ten temat pochodzą z dorocznego raportu niemieckiego Auto Bildu. Dziennikarze gazety brali w nim pod uwagę wytrzymałość samochodów, a także jakość usług świadczonych przez stacje obsługi. Nie bez znaczenia były również opinie użytkowników mazd. My też czekamy na komentarze od właścicieli aut tej japońskiej marki.
Badanie satysfakcji klienta:
niewielka poprawa od zeszłego roku, najwyższy poziom zadowolenia wśród kierowców samochodów ponad czteroletnich (ocena 8.6)
Wezwania do serwisu:
kilka w ciągu ostatnich lat, ostatnio nie zanotowane, wcześniej: elektronika silnika (Mazda 6), światła ostrzegawcze i cewki zapłonowe (323), wymieniony pas zębaty (626)
Statystyki ADAC:
bardzo dobre opinie z wyjątkiem poprzegryzanych przez kuny przewodów zapłonowych 323 i 626.
Raport TUV:
dość wysoka pozycja, wyjątkiem: ford oparty na bazie 121, czyli poprzednia generacja Fiesty.
Test długodystansowy:
Mazda 6 potwierdza dobre notowania marki sprzed lat
Problemy zgłaszane przez czytelników:
prawie brak z wyjątkiem narzekań na system nawigacyjny DVD Mazdy 6.
Test serwisowy:
różne wyniki: 2 z 8 serwisów nagrodzone "Złotym kluczem", inne dwa sklasyfikowane jako "nieodpowiednie". Odkryto 53 z 80 usterek.
Gwarancja mechaniczna:
3 lata, 100 000 km, korozyjna: 12 lat, assistance: bez ograniczeń
Werdykt Auto Bildu:
niezawodność jest dużym atutem japońskiego producenta. Nagroda: drugie miejsce w teście Auto Bildu za Toyotą.
Oto pozostałe raporty::
Co się psuje w toyotach?
Co się psuje w BMW?
Co się psuje w "renówkach"?
Co się psuje w skodach?
Co się psuje w VW?
Co się psuje w fiatach?
Co się psuje w fordach?
Co się psuje w nissanach?
Co się psuje w oplach?
Co się psuje w seatach?
Co się psuje w peugeotach?