Chińskie auta chcą zalać Europę. Co można z tym zrobić?

Transportowiec BYD, który ruszył w dziewiczy rejs do Europy, wiezie na pokładzie 7 tys. samochodów /TANG KE / Feature China/Future Publishing via Getty Images
Transportowiec BYD, który ruszył w dziewiczy rejs do Europy, wiezie na pokładzie 7 tys. samochodów /TANG KE / Feature China/Future Publishing via Getty ImagesGetty Images

Jak Stany Zjednoczone chronią motoryzację przed Chinami?

W porównaniu z rynkiem amerykańskim, Europa to dla chińskich producentów Eldorado

Europa zaczyna się bronić przed Chinami

Sektor pojazdów to branża kluczowa dla czystej gospodarki, posiadająca ogromny potencjał dla Europy. Jednak rynki światowe są obecnie zalane tańszymi chińskimi samochodami elektrycznymi. A ich cenę sztucznie zaniża się ogromnymi dotacjami państwa. To zniekształca nasz rynek. A ponieważ nie akceptujemy tego od wewnątrz, nie akceptujemy tego z zewnątrz. Mogę więc dzisiaj ogłosić, że Komisja wszczyna dochodzenie w sprawie subsydiów dotyczące pojazdów elektrycznych pochodzących z Chin.

Konsekwencje wprowadzenia wyższego cła na samochody z Chin

Unijne plany mogą zniweczyć też sami Niemcy