Car of the Year: testy w Skagen

Rozpoczęła się ostateczna weryfikacja samochodów, które biorą udział w tegorocznym plebiscycie na najlepszy europejski samochód 2002 roku (Car of the Year). W tych dniach w okolicach Skagen w Danii trwają testy poszczególnych modeli. Jurorzy mają możliwość dogłębnego sprawdzenia aż 27 aut, które zgłoszone zostały do tegorocznej rywalizacji o miano najlepszego samochodu. Naszym faworytem do zwycięstwa jest mini!

Przypomnijmy, że do plebiscytu Car of the Year zgłoszono następujące samochody: Audi A4, BMW serii 7, Chrysler Sebring, Chrysler Voyager, Citroen C5, Daihatsu YRV, Fiat Stilo, Fiat Doblo, Ford Maverick/Mazda, Tribute, Honda Civic, Honda Stream, Hyundai Matrix, Jaguar X-Type, Jeep Cherokee, Kia Magentis, Lexus RX300, Mercedes SL, Mercedes Vaneo, Mini, Nissan X-Trail, Peugeot 307, Renault Avantime, Renault Laguna, Subaru Impreza, Suzuki Ignis, Suzuki Aerio/Liana, Toyota Avensis Verso, i Volkswagen Polo. Ale naszym zdaniem faworytami do finału (7 samochodów) są: audi A4, citroen C5, fiat stilo, mini, peugeot 307, renault laguna i volkswagen polo. My stawiamy na mini!

Reklama

Europejski plebiscyt Car of the Year zorganizowany został w latach 60-tych przez 7 pism z 7 krajów, co upamiętniają flagi tych państw na charakterystycznym znaku, będącym symbolem konkursu. W gronie jurorów jest teraz 56 dziennikarzy motoryzacyjnych z 21 krajów. Francja, Hiszpania, Niemcy, Wielka Brytania i Włochy mają po sześciu reprezentantów. Austria, Holandia i Szwajcaria po trzech. Belgia, Portugalia i Szwecja po dwóch, po jednym zaś Czechy, Dania, Finlandia, Grecja, Norwegia, Irlandia, Polska, Rosja, Słowenia i Węgry.

Początkowo auta wybierano w systemie jednoetapowym. 4 lata temu, ze względu na rosnącą liczbę modeli, wprowadzono 2 etapy konkursu. W pierwszym typowało się 5 samochodów i dopiero między te auta jurorzy rozdzielali punkty. W tym roku do finału wybieranych jest 8 aut. Każdy z dziennikarzy może jednemu autu przyznać maksymalnie 10, a nie 15 punktów, jak było poprzednio. Bez zmian pozostała natomiast łączna pula , którą dysponuje każdy z członków jury, wynosząca 25 punktów. Zasady konkursu nie dopuszczają równorzędnego 1 i 2 miejsca, czyli ex equo.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Guardian | Fiat | testy | car | Car of the Year
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy