Buick zamiast Opla. GM robi karierę w Chinach

Sprzedaż Opla i Vauxhalla koncernowi PSA oznacza w praktyce wycofanie się General Motors ze Starego Kontynentu. Zamiast Europy, Amerykanie skupili swoją uwagę na najszybciej rozwijającym się rynku motoryzacyjnym świata - Chinach.

Rolę lokomotywy sprzedaży amerykańskiego koncernu w Kraju Środka pełnić ma Buick. Marka oferowana jest na lokalnym rynku już od blisko 20 lat. Samochody budowane są w ramach spółki joint-venture przez SAIC-GM z siedzibą w Szanghaju.

Cała oferta "chińskiego" Buicka opiera się o znane na Starym Kontynencie modele Opla. Chińczycy mają obecnie do wyboru aż osiem modeli. Większość z nich to lokalne kopie różnych generacji Astry, Insignii i Mokki.

W chińskiej ofercie Buicka zadebiutował właśnie kolejny brat bliźniak znanego w Europie modelu. Buick wprowadza na lokalny rynek model GL6, czyli kopię Opla Zafiry Tourer. Klienci mają do wyboru benzynowe jednostki o pojemności 1,0 l lub 1,3 l rozwijające odpowiednio 123 KM i 161 KM. Wraz z GL6 w chińskich salonach debiutuje też mniejszy Buick Excelle GS, czyli średniej wielkości kombi przypominające stylistyczną krzyżówkę poprzedniej generacji Opla Insignii z produkowaną w Polsce Astrą.

Reklama

Od uruchomienia fabryki SAIC-GM w 1998 roku amerykanie sprzedali już na lokalnym rynku ponad 14 mln samochodów. W samym ubiegłym roku produkcja zamknęła się liczbą 1,88 mln pojazdów!

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy