BMW mocniej w Malezji
BMW szuka coraz to nowych rynków zbytu swoich produktów. Ostatnim krokiem niemieckiego producenta jest zawiązanie spółki joint-venture z firmą Sime Darby Berhad, która umożliwi zbudowanie potężnego centrum technologicznego BMW w stolicy Malezji, Kuala Lumpur.
Początkowo zaangażowanie niemieckiej marki w Malezji ograniczy się do stworzenia nowoczesnej sieci dystrybucji oryginalnych części zamiennych, która ma ruszyć jeszcze w 2004 roku. Nowa inwestycja BMW pochłonie około 21 milionów euro.
Wszystkie działania mają jeden wspólny cel - przyciągnięcie jak największej liczby odbiorców na wciąż słabo nasyconym rynku Azji. Monachijska firma planuje podwojenie sprzedaży swoich pojazdów w krajach azjatyckich w przeciągu najbliższych pięciu lat z 78 500 egzemplarzy w 2002 roku do około 150 tysięcy sztuk.
Współpraca BMW z malezyjskim Sime Darby trwa od 1987 roku i służy lepszej sprzedaży niemieckich aut na terytorium Malezji. Nowe centrum w Kuala Lumpur będzie odpowiadało za strategię produkcji i sprzedaży aut BMW w rejonach Azji, Pacyfiku i Oceanii.