Będzie nowe Ferrari GT3. Za bazę posłuży model 296 GTB

Flagowy samochodów wyczynowy włoskiego producenta – model 488 GT – bierze udział w zawodach motorsportowych od niemal sześciu lat. Teraz jednak, pod naporem coraz silniej rozwijającej się konkurencji, Ferrari postanowiło stworzyć jego następcę. Model 296 GT3 zadebiutuje już w 2023 roku.

Wyczynowa wersja Ferrari 488 zadebiutowała w zawodach GT3 w 2016 roku. Według włoskich producentów, był to to jeden z najbardziej udanych pojazdów w historii marki. Trudno się zresztą dziwić - przez niemal sześć lat od pierwszej prezentacji, rasowy model z czarnym koniem na emblematach zaliczył 107 mistrzostw, 429 zwycięstw w wyścigach770 startów w międzynarodowych zawodach.

Niestety upływ czasu jest nieubłagany. Podczas gdy marki takie jak Lamborghini, McLaren czy Porsche sukcesywnie rozwijają swoje konstrukcje i wprowadzają do ich wyposażenia coraz to nowsze technologie, 488 GT3 zaliczyło zaledwie jedną dużą modernizację, w 2020 roku. Teraz jednak inżynierowie Ferrari powiedzieli "basta" i wzięli się do pracy nad jego następcą.

Reklama

Nowy samochód, który zagości na torach wyścigowych od 2023 roku będzie zbudowany na podzespołach modelu 296 GTB. W przeciwieństwie do produkcyjnego wariantu, pojazd nie będzie jednak wyposażony w napęd hybrydowy. Włosi woleli postawić na sprawdzone, spalinowe jednostki V6. 296 GT3 ma także czerpać garściami z wyścigowego dorobku Ferrari. Jedną z inspiracji przy jego tworzeniu jest model 250 LM z 1963 roku, który odnosił zwycięstwa w 24-godzinnych wyścigach Le Mans.

Niestety, na obecną chwile niewiele więcej wiadomo. Ferrari opublikowało wprawdzie dwie grafiki przedstawiające pojazd, ale tak naprawdę niewiele można z nich wywnioskować. Pewnym natomiast jest, że samochód powstanie przy współpracy z francuską marką Oreca, a konkretnie w jej fabryce ulokowanej na przedmieściach miasta Signes. 

Pomagajmy Ukrainie - ty też możesz pomóc

***

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Ferrari
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy