600 KM w Lexusie GS F?
"Downsizing" wkracza również do świata samochodów sportowych. Na całe szczęście, w takim przypadku oznacza to z reguły poprawę osiągów. Przykładem może być najszybszy z Lexusów GS - model GS F.
Lexus GS F, produkowana seryjnie i dostępna w salonach wyczynowa wersja Lexus GS, napędzany jest obecnie pięciolitrowym silnikiem V8 o mocy 477 KM i maksymalnym momencie obrotowym 530 Nm. Jednostka współpracuje z ośmiobiegową, automatyczną przekładnią Sport Direct Shift (z trybem sekwencyjnym) i przenosi moc na koła tylnej osi.
Tak wyposażony samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,5 s. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 270 km/h.
Wszystko wskazuje na to, że kolejna generacja japońskiego sportowca otrzyma zupełnie nowe serce. Wg źródeł zbliżonych do Lexusa pod maskę nowego GS F trafić ma opracowany od podstaw czterolitrowy silnik V8 twin turbo. Jednostka budowana jest właśnie z myślą o wyczynowej wersji flagowego coupe firmy - Lexus LC F.
Nowy silnik to połączone pod kątem 90 stopni dwa bloki dwulitrowych, czterocylindrowych silników 8AR-FTS. Mimo zmniejszenia pojemności motor rozwijać ma moc rzędu 600 KM. Można przypuszczać, że wraz z tym silnikiem do nowej wersji GS F trafi również skonstruowany dla LC 10-biegowy automat.