Yamaha NMAX już w polskich salonach
Yamaha wprowadza właśnie na rynek nowy skuter zaprojektowany z myślą o osobach dysponujących prawem jazdy kategorii B – model o nazwie NMAX.

"Wyjątkowo łatwy w prowadzeniu" pojazd zaprojektowano z myślą o osobach mających skromne lub żadne doświadczenie z jazdą na dwóch kółkach.
Bazą do stworzenia NMAXa była lekka rama rurowa zapewniająca wysoki komfort i duże wyczucie przyczepności przedniego koła. Skuter napędzany jest chłodzonym cieczą silnikiem SOHC o pojemości 125 cm sześciennych. To pierwsza jednostka napędzająca skuter Yamahy wyposażona w czterozaworową głowicę cylindrów z nowym systemem zmiennych faz rozrządu VVA.
System VVA korzysta z mechanizmu wariatora przełączającego między dwoma alternatywnymi krzywkami zaworu dolotowego - w zależności od prędkości obrotowej silnika. Powoduje to "wygładzenie" charakterystyki momentu obrotowego i mocy w szerszym zakresie obrotowym oraz poprawę wydajności spalania, co skutkuje niższym zapotrzebowaniem na paliwo.
Yamaha NMAX






















W cyklu pomiarowym WMTC (Światowy Cykl Testowy Motocykli ONZ) zużycie paliwa wyniosło zaledwie 2,18 l/100 km. Oznacza to, że na jednym litrze paliwa przejechać można aż 45,7 km!
Z myślą o wysokim komforcie jazdy, NMAX wyposażony jest 13-calowe koła i podwójne amortyzatory o dwóch stopniach ugięcia, które zapewniają 90-milimetrowy skok zawieszenia.
NMAX jest pierwszym skuterem w swej klasie posiadającym seryjny system ABS zapobiegający blokowaniu kół. Układ ten uzupełnia pracę hamulców tarczowych o średnicy 230 mm z przodu i z tyłu.
Podkanapowy schowek NMAX-a pomieści jeden wymiarowy kask i kilka podręcznych drobiazgów, a mechanizm sprężynowy utrzymuje kanapę w położeniu otwartym.
Skuter dostępny jest w salonach japońskiego producenta w cenie od 12 300 zł.
