Wszystko o nowym Mini i jego silnikach

Wiemy już wszystko na temat najnowszego Mini. Producent opublikował właśnie pełną specyfikację wszystkich wersji nowego wcielenia brytyjskiej legendy.

Mini Cooper
Mini CooperInformacja prasowa (moto)

Mini III generacji

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Auto oferowane będzie w pięciu wersjach silnikowych: Mini One, Mini One D, Mini Cooper, Mini Cooper D oraz - topowej - Mini Cooper S. Jakich osiągów spodziewać się można po poszczególnych odmianach?

Podstawowa wersja - Mini One - napędzana jest trzycylindrowym, benzynowym silnikiem o pojemności zaledwie 1,2 l wyposażonym w system TwinPowerTurbo. Jednostka osiąga moc 102 KM (przy 4 250 obr./min) i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 180 Nm (między 1400 a 4000 obr./min). Samochód w tej wersji rozpędza się do 100 km/h w 9,9 s i osiąga prędkość maksymalną 195 km/h.

Podstawowy wersja wysokoprężna - Mini One D - wyposażona jest w trzycylindrowy silnik o pojemności 1,5 l. Dzięki zastosowaniu turbosprężarki o zmiennej geometrii i systemu Common Rail jednostka dysponuje mocą 95 KM (przy 4000 obr./min) i osiąga moment obrotowy 220 Nm przy 1500 obr./min. Auto w tej konfiguracji przyspiesza do 100 km/h w 11 s i osiąga prędkość maksymalną 190 km/h. Jeśli wierzyć danym technicznym, średnie zużycie paliwa wynosi 3,4 l/100 km.

Kolejna wersja - Mini Cooper - napędzana jest trzycylindrową, benzynową jednostką o pojemności 1,5 l. Motor wyposażony jest w turbinę o zmiennej geometrii, bezpośredni wtrysk i system zmiennych faz rozrządu. Jednostka dysponuje mocą 136 KM i rozwija maksymalny moment obrotowy 220 Nm (w zakresie od 1250 do 4000 obr.min). Auto w tej konfiguracji osiąga setkę w 7,9 s i rozpędza się do 210 km/h.

Informacja prasowa (moto)

Mini Cooper D ma pod maską wzmocnionego, trzycylindrowego turbodiesla o pojemności 1,5 l. Motor rozwija 116 KM i 270 Nm (przy 1750 obr./min). To wystarcza, by niewielkie auto przyspieszało do 100 km/h w 9,2 s i rozpędzało się do prędkości maksymalnej 205 km/h. Średnie zużycie paliwa - przynajmniej wg danych fabrycznych - to 3,5 l/100 km.

Informacja prasowa (moto)

Największe pożądanie wzbudzać będzie zapewne topowa odmiana benzynowa - Mini Cooper S. Auto, jako jedyne z gamy nowego modelu, napędzane jest czterocylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności niespełna dwóch litrów. Podobnie, jak mniejsze jednostki, również i ta korzysta z systemu doładowania TwinPowerTurbo i wyposażona jest w bezpośredni wtrysk paliwa oraz system zmiennych faz rozrządu. Silnik generuje moc 192 KM (w zakresie od 4700 do 6000 obr./min) i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 280 Nm (300 z funkcją chwilowego przeciążenia overboost). Tak uzbrojone Mini Cooper S osiąga setkę w 6,8 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 235 km/h.

Nieco później oferta zostanie rozszerzona o jeszcze mocniejszą wersję, czyli John Cooper Works. Dane techniczne tego pojazdu nie są jeszcze znane.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas