Wszystko o nowym BMW 3 Gran Turismo
Na kilka tygodni przed oficjalnym debiutem na salonie w Genewie, BMW zdecydowało się opublikować zdjęcia serii 3 w wersji Gran Turismo.
BMW 3 GT
Zdaniem producenta pojazd łączyć ma dynamizm klasycznego sedana z praktycznością aut z nadwoziem typu kombi.
W stosunku do modelu 5 GT projektantom udało się nadać autu przyjemniejsze dla oka linie - charakterystycznymi cechami modelu są wyraźnie zaznaczony grill, pozbawione ramek okna, nisko opadająca linia dachu i duża tylna klapa. Ta ostatnia wyposażona jest w aktywny spojler, który wysuwa się automatycznie po przekroczeniu prędkości 110 km/h i chowa, gdy auto zwolni do 70 km/h.
Samochód oferowany będzie z pakietami stylistycznymi Sport Line, Luxury Line i Modern Line. Styliści z Monachium przygotowali też pakiet M zawierający m.in. dodatkowe ospojlerowanie, sportowe zawieszenie i 18-calowe felgi ze stopów lekkich.
Model 3 Gran Turismo jest większy od pozostałych pojazdów serii 3. Auto jest aż o 200 mm dłuższe i 80 mm wyższe niż wersja Touring (kombi).
Aż o 110 mm zwiększono też rozstaw osi, dzięki czemu przestrzeń na nogi dla pasażerów tylnej kanapy zwiększyła się o 70 mm.
W ofercie będzie pięć jednostek napędowych - trzy benzynowe i dwie wysokoprężne. Podstawowy benzynowy motor - dwulitrowy, czterocylindrowy twin power turbo - rozwijać ma 184 KM i 270 Nm. Jego mocniejsza odmiana oferować będzie 245 KM i 350 Nm. Topową jednostką ma być dobrze znana fanom BMW rzędowa "szóstka" o mocy 306 KM i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm.
Dla miłośników diesli przewidziano dwie jednostki, obie o pojemności dwóch litrów. Słabsza rozwija 143 KM i 320 Nm, mocniejsza dysponuje mocą 184 KM i maksymalnym momentem obrotowym 380 Nm.
Standardowo silniki sprzęgane będą z sześciostopniową, ręczną skrzynią biegów. Klienci będą też mogli zamówić ośmiostopniową, automatyczną przekładnię.