Wreszcie jest. Honda Civic Tourer! Wraca kombi

Honda zaprezentowała właśnie długo wyczekiwany model Cvic z nadwoziem kombi. Model o nazwie Civic Tourer to wynik pracy europejskiego oddziału japońskiego producenta.

Honda Civic Tourer
Honda Civic TourerInformacja prasowa (moto)

Przygotowania do premiery szekspirowskiej "Burzy" w Warszawie

Angielski reżyser rolę Prospera powierzył Andrzejowi Sewerynowi, jego córkę Mirandę zagra Anna Cieślak. Męskie role Antonia, Alonsa i Stefano zagrają kobiety - Grażyna Barszczewska, Ewa Makomaska i Marta Kurzak. W postać Ariela wcieli się Lidia Sadowa, a Kalibanem będzie Piotr Cyrwus. W spektaklu zagrają też Jarosław Gajewski, Marcin Jędrzejewski, Szymon Kuśmider, Krystian Modzelewski i Maksymilian Rogacki. Premiera odbędzie się 24 listopada na Dużej Scenie Teatru Polskiego w Warszawie.

Katarzyna Sobiechowska-SzuchtaRMF FM
Katarzyna Sobiechowska-SzuchtaRMF FM
Katarzyna Sobiechowska-SzuchtaRMF FM
Katarzyna Sobiechowska-SzuchtaRMF FM
Katarzyna Sobiechowska-SzuchtaRMF FM
Katarzyna Sobiechowska-SzuchtaRMF FM
Katarzyna Sobiechowska-SzuchtaRMF FM
Katarzyna Sobiechowska-SzuchtaRMF FM
Katarzyna Sobiechowska-SzuchtaRMF FM
Katarzyna Sobiechowska-SzuchtaRMF FM

Samochód zaprojektowano w taki sposób, by trafił w gusta nabywców na Starym Kontynencie. Auto budowane będzie w brytyjskiej fabryce marki w Swindon.

Nadwozie samochodu jest o 235 mm dłuższe, niż w przypadku standardowego Civica. Tourer mierzy 4535 mm długości, 1770 mm szerokości i 1480 mm wysokości (o 10 mm więcej niż w hatchbacku).

Jak przystało na kombi samochód może się pochwalić ogromnym bagażnikiem, do którego można zapakować przedmioty o objętości aż 624 l. Po złożeniu tylnej kanapy do dyspozycji jest aż 1668 l.

By zapewnić maksymalny komfort i bezpieczeństwo jazdy niezależnie do przewożonego ładunku auto wyposażono w adaptacyjne, sterowanie elektronicznie tylne zawieszenie. Kierowca wybierać może między trzema trybami: normalnym, komfortowym i sportowym. Działanie układu przypomina system Nivo (amortyzatory olejowe) stosowano m.in. przez Mercedesa. Na przedniej osi zastosowano takie same kolumny McPhersona, jakie spotkać można w modelu hatchback.

Informacja prasowa (moto)

Początkowo klienci będą mieli do wyboru dwie jednostki napędowe - po jednej benzynowej i wysokoprężnej. Podstawowy motor - benzynowy 1,8 l i-VTEC rozwija 142 KM i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 174 Nm. W wersji z ręczną, sześciostopniową, skrzynią biegów Civic Tourer 1,8 l przyspiesza do 100 km/h w 9,2 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 210 km/h. Średnie zużycie paliwa, przynajmniej w cyklu pomiarowym, wynosi 6,2 l na 100 km.

Informacja prasowa (moto)

Klienci będą też mieli do wyboru wysokoprężną jednostkę o pojemności 1,6 l i-DTEC. Motor ma aluminiowy blok i jest o 47 kg lżejszy niż poprzednik o pojemności 2,2 l. Silnik rozwija moc 120 KM i maksymalny moment obrotowy 300 Nm. Dzięki temu, wyposażony w niego Civic Tourer przyspiesza do 100 km/h w 10,1 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 195 km/h. Średnie zużycie paliwa - przynajmniej zdaniem Hondy - to 3,8 l/100 km.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas