Volkswagen ID.5 oraz ID.5 GTX zaprezentowany

Volkswagen rozszerza swoją gamę elektrycznych modeli, ale wbrew temu, co sugerować może nazewnictwo, ID.5 nie jest zupełnie odrębnym samochodem, a raczej ID.4 coupe.

Volkswagen ID.5 GTX
Volkswagen ID.5 GTXInformacja prasowa (moto)

Volkswagen ID.5 jest więc SUVem o opadającej linii dachu, choć mocno opada ona dopiero za drugim rzędem siedzeń. Dzięki temu powinniśmy liczyć na zadowalającą ilość miejsca dla pasażerów na tylnej kanapie. Tylna część nadwozia została nakreślona o wiele bardziej muskularnie, niż w ID.4, a sportowe ambicje podkreśla także spojler na klapie bagażnika. Poprawia on stabilność pojazdu przy większych prędkościach oraz współczynnik oporu powietrza.

Poza tym ID.5 wygląda właściwie tak samo jak ID.4, a jego minimalnie większa długość (4599 mm) wynika głównie z inaczej ukształtowanego tyłu. Warto jednak zwrócić również uwagę na lakierowane elementy dolnej części przedniego zderzaka - one również odróżniają opisywany model od ID.4.

Volkswagen ID.5

Volkswagen ID.5 
Volkswagen ID.5 
Volkswagen ID.5 
Volkswagen ID.5 
Volkswagen ID.5 
Volkswagen ID.5 
Volkswagen ID.5 
Volkswagen ID.5 
Volkswagen ID.5 
Volkswagen ID.5 
Volkswagen ID.5 
Volkswagen ID.5 
Volkswagen ID.5 
Volkswagen ID.5 
Volkswagen ID.5 
Volkswagen ID.5 
Volkswagen ID.5 
Volkswagen ID.5 
Volkswagen ID.5 
Volkswagen ID.5 
Volkswagen ID.5 

Wnętrze z kolei przeniesiono całkowicie bez zmian i znajdziemy tu dobrze znane elementy, które stosuje się też w ID.3. Kierowca ma więc przed sobą niewielki ekranik wskaźników (5,4 cala) z przymocowanym do niego wybierakiem kierunku jazdy, a za sterowanie wszystkimi funkcjami auta, odpowiada centralny wyświetlacz o przekątnej nawet 12 cali. Pod nim znajdziemy pola dotykowe (do sterowania temperaturą klimatyzacji oraz głośnością) i kilka przycisków-skrótów. Wieloma funkcjami można sterować też głosowo (auto reaguje na hasło "Cześć ID"). Volkswagen podkreśla przy okazji, że jego elektryki korzystają już z funkcji zdalnych aktualizacji, więc właściciele ID.5 mogą spodziewać się regularnego pojawiania się usprawnień systemu infotainment.

Volkswagen ID.5Informacja prasowa (moto)

Co do przestronności nadwozia, to według producenta z przodu miejsca jest tyle samo, co w ID.4, natomiast pasażerowie na tylnej kanapie mają tylko 12 mm mniej miejsca nad głowami. Bagażnik z kolei oferuje 549 l, a więc o kilka litrów więcej, niż w ID.4.Volkswagen ID.5 będzie dostępny tylko z dużą baterią o pojemności 82 kW, a do wyboru będą trzy konfiguracje silnikowe. Bazowa zaoferuje 174 KM, a mocniejsza 204 KM - obie wykorzystują jeden motor elektryczny przy tylnej osi. Na szczycie gamy znajdzie się wersja GTX z dodatkowym silnikiem z przodu i o łącznej mocy 299 KM. Pozwoli to na sprint do 100 km/h w 6,3 s. Z kolei zasięg na jednym ładowaniu, zależnie od wersji, będzie wynosił od 480 do 520 km.ID.5 pojawi się na rynku w przyszłym roku. Volkswagen nie podał jeszcze konkretnej daty premiery.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas