Volkswagen I.D. - elektryczny prototyp

W Paryżu zadebiutował właśnie nowy, koncepcyjny Volkswagen I.D. Samochód, którego produkcyjna wersja pojawić ma się na rynku w 2020 roku, nakreśla drogę, jaką podążać będzie w najbliższych latach niemiecki koncern.

Volkswagen I.D.
Volkswagen I.D.INTERIA.PL

Producent z Wolfsburga wiąże z elektryfikacją ogromne nadzieje. Produkcyjna odmiana auta będzie pierwszym pojazdem Volkswagena zbudowanym w oparciu o nową platformę MEB stworzoną z myślą o autach elektrycznych. Koncepcyjny model zdradza również charakterystyczne cechy stylistyczne, którymi wyróżniać ma się nowa rodzina całkowicie elektrycznych Volkswagenów.

Volkswagen I.D.

Volkswagen I.D. 
Volkswagen I.D. 
Volkswagen I.D. 
Volkswagen I.D. 
Volkswagen I.D. 
Volkswagen I.D. 
Volkswagen I.D. 
Volkswagen I.D. 

Wymiary pojazdu wpisują się w pogranicze segmentów B i C. Auto mierzy 4,1 m długości (o 152 mm mniej niż obecny Golf), może się jednak pochwalić większym rozstawem osi (o 127 mm więcej niż w Golfie). Samochód wyróżniać ma się niezwykle przestronnym wnętrzem. Rezygnując z zajmującego sporo miejsca silnika spalinowego konstruktorzy mogli sobie pozwolić na bardzo krótkie zwisy, co przekłada się na ilość miejsca w kabinie.

Koncepcyjny Volkswagen I.D. wyposażony został w elektryczny silnik trakcyjny o mocy 168 KM. Umieszczona z tyłu jednostka - za pośrednictwem jednostopniowej przekładni głównej - napędza koła tylnej osi. Baterie akumulatorów umieszczone zostały pod podłogą, dla uzyskania jak najniższego środka ciężkości. Auto wyróżnia się bliskim ideałowi rozkładem mas w stosunku 48:52 proc. z przewagą osi tylnej. Volkswagen planuje oferować kilka odmian różniących się pojemnością baterii. Ich zasięg wahać się ma w przedziale od 400 do 600 km. Volkswagen I.D. przyspiesza do 100 km/h w 8 s i osiąga prędkość maksymalną około 160 km/h.

Volkswagen I.D. 
Volkswagen I.D.INTERIA.PL

Paryż 2016

Paryż 2016 
Paryż 2016 
Paryż 2016 
Paryż 2016 
Paryż 2016 
Paryż 2016 
Paryż 2016 
Paryż 2016 
Paryż 2016 
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas