TT Roadster V6 3.2 quattro

W tym miesiącu do europejskiej sprzedaży trafi flagowy model roadstera Audi TT z potężnym silnikiem V6 i automatyczną skrzynią biegów DSG (direkt shift gearbox). Cena tego pojazdu przekroczy nieznacznie 200 tys. złotych, jednak trudno sobie wyobrazić brak zainteresowania nim ze strony klientów.

Audi TT Roadster V6 3.2 quattro (kliknij)
Audi TT Roadster V6 3.2 quattro (kliknij)INTERIA.PL

Kierowca, który zasiądzie za kierownicą nowego Audi TT Roadster V6 3.2 quattro dozna nieznanych mu wcześniej wrażeń. Auto przyspiesza od 0-100 km/h w czasie 6,6 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 250 km/h (elektronicznie ograniczoną). Dodatkowo na jakość jazdy wpływa napęd quattro na cztery koła, zwiększający zarówno dynamikę, jak i bezpieczeństwo.

Bardzo ważnym elementem nowego audi jest automatyczna skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem pracująca w systemie bezpośrednich przełożeń DSG. Podobne rozwiązania mają zastosowanie w Formule 1. Wzorem z wyścigowego bolidu manetki zmiany biegów umieszczone są przy kierownicy Audi TT Roadster, dzięki czemu kierowca ma łatwy dostęp do sterowania pracą silnika, co dodatkowo skraca czas zmiany przełożeń.

Nowoczesna skrzynia biegów nie miałaby tak istotnego znaczenia, gdyby nie sześciocylindrowy silnik o pojemności 3,2 litra dysponujący mocą 250 KM przy 6300 obr/min i maksymalnym momentem obrotowym 320 Nm w przedziale 2800-3200 obr/min.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas