Taka jest nowa Mazda CX-3. Będzie hit?

Wiemy już, jak wygląda najnowsza Mazda CX-3. Japończycy zdecydowali się opublikować wizerunek mniejszej siostry CX-5 na krótko przed oficjalnym debiutem pojazdu w Los Angeles.

Mazda CX-3
Mazda CX-3Informacja prasowa (moto)

CX-3 jest kolejnym autem zaprojektowanym w myśl języka stylistycznego KODO, czyli "dusza ruchu". W wyglądzie karoserii znajdziemy wiele nawiązań do współczesnych modeli japońskiego producenta - charakterystyczną osłonę chłodnicy, nisko opadającą maskę czy "pofalowane" kształty błotników.

Karoseria mierzy dokładnie 4275 mm długości, 1765 mm szerokości i 1550 mm wysokości. O miejskim charakterze auta świadczy stosunkowo niewielki rozstaw osi - 2570 mm.

Wnętrze ma "panoramiczny" charakter. By zapewnić pasażerom tylnej kanapy lepszy widok umieszczoną ją wyżej niż fotele przednie. W słupkach C zastosowano również tzw. ćwierćokna. Karoseria i elementy nośne pojazdu składają się w 63 proc. ze stali o wysokiej wytrzymałości, w 29 proc. ze stali ultrawytrzymałej (780 MPa i wyżej) i w 4 proc. ze stali o wytrzymałości sięgającej 1180 MPa. Wysoka sztywność struktury zapewnia nie tylko bezpieczeństwo, ale i dobre właściwości jezdne. W przednim zawieszeniu zastosowano kolumny McPhersona. Z tyłu pracuje klasyczna, podatna na skręcanie, belka.

Klienci będą mieli do wyboru dwie wersje silnikowe: benzynowy 2,0 l (dostępny w dwóch wariantach mocy) i wysokoprężny 1,5 l. Oba wyposażono w układ bezpośredniego wtrysku. W zależności od wersji samochód dostępny będzie z napędem na przednią lub obie osie (układ bliźniaczy do tego z modelu MX-5). Standardem jest ręczna, sześciostopniowa skrzynia biegów. Na liście opcji znalazł się nowy, kompaktowy automat SKYACTIV-Drive o sześciu przełożeniach.

Mazda CX3

Mazda CX3 
Mazda CX3 
Mazda CX3 
Mazda CX3 
Mazda CX3 
Mazda CX3 
Mazda CX3 
Mazda CX3 
Mazda CX3 
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas