Suzuki Swift nowej generacji zaprezentowane. Całkiem nowe, ale znajome

Suzuki zaprezentowało Swifta nowej generacji. Samochód trafi do salonów na początku przyszłego roku.

Suzuki Swift
Suzuki Swiftmateriały prasowe

Nowe Suzuki Swift. Stylistycznie znajome, wymiarami identyczne

Stylistycznie samochód stanowi rozwinięcie języka projektowania stosowanego już w poprzednich generacjach. Samochód ma 3,86 cm długości przy rozstawie osi mierzącym 2,45 m, a to oznacza, że wielkość nowego Swifta jest identyczna, jak poprzedniej generacji.

Co ciekawe, nie zmieniła się również pojemność bagażnika, która nadal wynosi 265 litrów. Natomiast po złożeniu tylnej kanapy Swiftem można przewieźć 589 litów bagażu, o 10 litrów więcej niż wcześniej.

Pod maską Suzuki Swift nowości niewiele

Nie ma również wielkich nowości w zakresie rozwiązań technicznych. Nowy Swift nie będzie dostępny ani jako auto elektryczne, ani jako hybryda plug-in, ani nawet jako pełna hybryda. Samochód nadal będzie wyposażony jedynie w hybrydę typu mild o nazwie Smart Hybrid 12V. Sercem tego napędu jest trzycylindrowy silnik 1.2 o mocy 81 KM  i momencie 110 Nm.

Suzuki Swiftmateriały prasowe

Jednostka spalinowa jest wspomagana przez silniczek elektryczny generujący 3 KM i 50 Nm.

Małe auto z napędem 4x4? Dużego wyboru nie ma

Moment obrotowy trafia na koła przednie za pośrednictwem manualnej skrzyni pięciobiegowej lub bezstopniowej przekładni CVT. Opcjonalnie dostępny jest również napęd wszystkich kół AllGrip, co czyni ze Swifta propozycję absolutnie wyjątkową.

Suzuki Swift

Suzuki Swiftmateriały prasowe
Suzuki Swiftmateriały prasowe
Suzuki Swiftmateriały prasowe
Suzuki Swiftmateriały prasowe
Suzuki Swiftmateriały prasowe
Suzuki Swiftmateriały prasowe
Suzuki Swiftmateriały prasowe
Suzuki Swiftmateriały prasowe

Na desce rozdzielczej zamontowano 9-calowy ekran dotykowy, a system infotainmet umożliwia połączenie ze smartfonami za pośrednictwem  Apple CarPlay lub Android Auto (przez Wi-Fi i USB). 

Nowy Suzuki Swift będzie mógł być wyposażony w szereg systemów asystujących kierowcy, m.in. w asystenta pasa ruchu, rozpoznawania znaków czy adaptacyjnego tempomatu.

NBCR podsumowuje program E-VAN. Polskie elektryki trafią do produkcjiPaweł RygasINTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas