Sukces rumuńskiego "budżetowego" auta
To miały być samochody dla średniozamożnych mieszkańców uboższych krajów Europy i obszaru Bliskiego Wschodu. Dlatego nadzwyczajny sukces Dacii zaskoczył prawdopodobnie nawet samych właścicieli tej marki, czyli koncern Renault.


Rumuńskie "budżetowe" auta bardzo chętnie kupują Francuzi, Niemcy, Hiszpanie, a nawet Szwajcarzy. W Polsce już co trzeci sprzedawany przez Renault samochód osobowy nosi logo Dacii. Można w ciemno przyjąć zakład, iż popularność Dacii z pewnością wkrótce jeszcze wzrośnie, jako że do sprzedaży wchodzi właśnie najnowsza generacja poręcznego hatchbacka sandero, wraz z jego "uterenowioną" wersją stepway, a w lutym 2013 r. na rynku pojawi się nowy logan.
Dziennikarskie testy tych pojazdów zorganizowano na malowniczych drogach hiszpańskiej Andaluzji. Już wkrótce u nas relacja ze wspomnianych jazd.