Subaru WRX Sti. Lepszy niż do tej pory
Czwarta generacja najbardziej wyczynowej wersji Subaru przystosowanej do jazdy po ulicach właśnie pojawiła się w salonach spod znaku Plejad.

WRX Sti - ten skrót składający się z sześciu liter podnosi ciśnienie niejednemu miłośnikowi ekstremalnych aut. W nowej odsłonie, zbudowanej na bazie Imprezy dostępnej na razie w USA, Subaru wprowadziło wiele poprawek na styku kierowca - samochód. Teraz wszystko ma się dziać szybciej, pewniej i skuteczniej.
Czy można poprawić coś, co już jest prawie doskonałe? Jak się okazuje w wielu obszarach wciąż są jeszcze ukryte rezerwy, które inżynierowie Subaru po trzech latach żmudnych badań i doświadczeń zawarli w nowym WRX Sti.
Technicznie auto jest bardzo podobne do poprzednika. Ma wciąż ten sam rewelacyjny napęd na cztery koła. Silnik ma nadal pojemność 2,5 litra i moc około 300 koni mechanicznych. Skrzynia biegów o sześciu przełożeniach to prawie ten sam element, co w trzeciej generacji WRX Sti. Jest wiele innych podzespołów zapożyczonych z poprzednika, ale w jednym aspekcie nastąpiła gruntowna zmiana: odpowiedź auta na wszelkie poczynania kierowcy jest znacznie szybsza.
Subaru WRX Sti w podstawowej wersji kosztuje 44 tysięcy euro (ok. 185 tys. złotych). Dostępna będzie w wersjach Sport i Luxury, które najłatwiej będzie rozpoznać po ogromnej lotce na tylnej klapie standardowo montowanej w tej pierwszej odmianie.
Więcej szczegółów wkrótce.

