SsangYong XLV. Nowa hybryda z Korei
Na salonie w Genewie nie zabrakło producentów, których pojazdy mają na Starym Kontynencie status niszowych. Ciekawy, koncepcyjny pojazd o nazwie XLV zaprezentował np. koreański SsangYong.
Genewa 2014
Genewa 2014
Siedmiomiejscowy SUV to rozwinięcie koncepcyjnego modelu XIV-1, który w 2011 roku można było zobaczyć na salonie we Frankfurcie.
Nadwozie auta mierzy 4,43 m długości, 1,84 m szerokości i 1,6 m wysokości. Stosunkowo niewielki jest natomiast rozstaw osi wynoszący dokładnie 2,6 m.
Mimo tego, we wnętrzu wygospodarowano miejsce dla siedmiu pasażerów. Przestrzeń w kabinie daje duże możliwości aranżacji - fotele, w zależności od potrzeb, mogą być np. ustawione w układzie 2+2+3 lub 2+3+2.
Samochód napędzany jest układem hybrydowym. W jego skład wchodzi wysokoprężny silnik o pojemności 1,6 l oraz pomocniczy, elektryczny motor trakcyjny rozwijający moc 10 kW. Ten ostatni czerpie energię z litowo-jonowego akumulatora o pojemności 500Wh.
Jak na razie nie wiadomo, czy i kiedy samochód pojawi się w salonach.
Warto dodać, że miniony miesiąc był dla koreańskiej marki rekordowy pod względem sprzedaży. W lutym SsangYong dostarczył klientom na całym świecie 11 805 samochodów - w stosunku do lutego 2013 roku oznacza to wzrost aż o 19,4 proc. O 13,6 proc. poprawiła się też sprzedaż na rynkach Starego Kontynentu.