Seat leon III. Mamy już informację, zdjęcia i film!
Po siedmiu latach od premiery drugiej generacji leona, w Seacie opracowano następcę popularnego hatchbacka. Auto zadebiutuje we wrześniu na salonie motoryzacyjnym w Paryżu.

Nowy leon jest trzecim, po audi A3 i golfie VII generacji, samochodem koncernu Volkswagena zbudowanym w oparciu o zupełnie nową, tzw. modułową" platformę MQB.

Chociaż mierzące 4,26 m nadwozie jest o 5 cm krótsze niż w poprzedniej generacji, auto - dzięki zwiększonemu rozstawowi osi - zapewniać ma pasażerom dużo lepsze warunki podróżowania. Nowy model może się też pochwalić większą o 40 litrów pojemnością bagażnika, która wynosi teraz około 380 l. Samochód - jako pierwszy z rodziny seatów - wyposażony jest w przednie oświetlenie w całości wykonane w technologii LED.
Paleta jednostek napędowych obejmuje silniki o pojemnościach od 1,2 l do 2,0 l. Wszystkie wyposażone są w turbodoładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa.
Wśród silników benzynowych do wyboru będą jednostki: 1,2 TSI w dwóch wariantach mocy (86 KM i 105 KM), 1,4 l TSI (122 KM) oraz topowy 1,8 TSI rozwijający aż 180 KM.
Paletę Diesli otwiera znany motor 1,6 l TDI rozwijający 90 KM, najmocniejsza odmiana wysokoprężna - 2,0 TDI - dysponuje mocą 184 KM i maksymalnym momentem obrotowym 380 Nm.
W przednim zawieszeniu zastosowano klasyczne kolumny McPhersona, z tyłu - w większości modeli - pracować ma belka skrętna. Najmocniejsze odmiany z benzynowym silnikiem 1,8 l lub wysokoprężną jednostką 2,0 TDI wyposażane będą w wielowahaczową tylną oś.
Seat leon III

















Moc przekazywana będzie na przednie koła za pośrednictwem ręcznych pięcio lub sześciostopniowych skrzyń biegów - klienci będą też mieli do wyboru zautomatyzowane, dwusprzęgłowe przekładnie DSG o sześciu lub siedmiu przełożeniach. Zdaniem przedstawicieli Seata - nowy leon zużywać ma średnio o 22 proc. mniej paliwa niż poprzednik.
Wraz z debiutem III generacji auta zaprezentowana zostanie również usportowiona odmiana FR. Jak na razie, wiadomo, że kierowca będzie miał do wyboru trzy tryby jazdy: eco, komfort i sport - w zależności od ustawień zmieniać się będzie m.in. charakterystyka układu wspomagania kierownicy i reakcja na gaz.

Na liście wyposażenia opcjonalnego znajdą się m.in. takie dodatki, jak 5,8-calowy, dotykowy wyświetlacz z trójwymiarową grafiką, sterowanie głosowe, wysokiej klasy system audio z 10 głośnikami i subwooferem a nawet system wykrywający zmęczenie kierowcy.
Więcej zdjęć znajdziesz TUTAJ.