Renault zoe. Popularny samochód elektryczny. Możliwe?

Rodzina aut z napędem elektrycznym powiększy się wkrótce o kolejny model. Swoją wizję kompaktowego pojazdu na prąd zaprezentowało właśnie Renault.

Renault zoe
Renault zoeInformacja prasowa (moto)

Genewa 2012

Lamborghini Aventador Jinteria.pl
Ferrari F12 Berlinettainteria.pl
Maybachinteria.pl
Rover Evoque Cabrio conceptinteria.pl
Nissan "zaproszenie"interia.pl
Rinspeed concept carinteria.pl
Rinspeed concept carinteria.pl
Rolls Royceinteria.pl
Renault Twizyinteria.pl
Peugeot 4008interia.pl
Volvo V40interia.pl
Peugeot 208interia.pl
Peugeot 208interia.pl
Maserati GranTurismo Sportinteria.pl
Maserati GranTurismo Sportinteria.pl
Fisker Karma hybridinteria.pl
Bugatti Veyron Grand Sport Vitesseinteria.pl
Volkswagen Cross Coupe hybrid concept carinteria.pl
Giugiaro Brivido Conceptinteria.pl
Opel Mokkainteria.pl
Ford B-Maxinteria.pl
Aston Martininteria.pl
Citroen Berlingointeria.pl
Bentley EXP 9 F concept carinteria.pl
Lamborghini Aventador Jinteria.pl
Bentley EXP 9 F concept carinteria.pl
Fiat 500Linteria.pl
Bugatti Veyron Grand Sport Vitesseinteria.pl
Chevrolet volt. Samochód Roku 2012. W Genewie "tankował" go ...amerykański policjantinteria.pl
Prototyp Vredesteininteria.pl
Prototyp Vredesteininteria.pl
Prototyp Vredesteininteria.pl
Nowe mitsubishi outlanderinteria.pl
Nowe mitsubishi outlanderinteria.pl
Dacia lodgyinteria.pl
Dacia lodgyinteria.pl
Dacia lodgyinteria.pl
Hybrydowy yaris, premiera Toyoty w Genewieinteria.pl
Hybrydowy yarisinteria.pl
Hybrydowy yarisinteria.pl
Lancia flaviainteria.pl
Fiat 500Linteria.pl
Fiat 500Linteria.pl
Fiat 500Linteria.pl
Fiat 500Linteria.pl
Fiat 500Linteria.pl
Fiat 500Linteria.pl
Ferrari F12interia.pl
Ferrari F12interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
Elektryczny smart brabusinteria.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
Volvo V40interia.pl
Volvo V40interia.pl
Volvo V40interia.pl
Volvo V40interia.pl
Volvo V40interia.pl
Volvo V40interia.pl
Nowe volvo S40interia.pl
Volvo V40interia.pl
Volvo V40interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
Prototyp Nissana invitationinteria.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl
interia.pl

Na salonie motoryzacyjnym w Genewie francuska firma pokazała produkcyjną wersję elektrycznego samochodu kompaktowego - model zoe.

Renault ma ambitny plan - chce, by nowy model stał się pierwszym autem elektrycznym, w stosunku do którego można by użyć słowa "popularny". Po odliczeniu francuskiej ulgi podatkowej obejmującej "ekologiczne" pojazdy, auto kosztować ma na rodzimym rynku 15 700 euro. By oszczędzić przyszłym właścicielom druzgocącej utraty wartości wynikającej ze zużywania się akumulatorów, Renault proponuje ich dzierżawę. Przy kontrakcie na 36 miesięcy limitowanym rocznym przebiegiem do 12,5 tys km, miesięczny koszt najmu baterii wynosić ma 79 euro.

Kompaktowy zoe mierzy 4 084 mm długości, 1 730 mm szerokości i 1 568 mm wysokości. W kabinie pomieści się pięć osób (rozstaw osi to 2 588 mm), bagażnik ma przyzwoitą - jak na tę klasę auta - pojemność 338 l. Samochód - wbrew pozorom - nie jest więc francuską kopią nissana leaf - auto jest o przeszło 36 cm krótsze i ma o 11 cm mniejszy rozstaw osi.

Informacja prasowa (moto)

Źródłem napędu jest elektryczny silnik synchroniczny z uzwojonym wirnikiem, który osiąga moc maksymalną 88 KM i moment obrotowy 220 Nm. Jednostka czerpie energię z akumulatorów litowo-jonowych o pojemności 22 kWh. Prędkość maksymalna auta to 135 km/h, teoretyczny zasięg - mierzony wg standardu New European Driving Cycle) to 210 km. Renault nie ukrywa jednak, że rzeczywisty zasięg waha się w przedziale od 100 do 150 km w zależności od warunków pogodowych i stylu jazdy.

Informacja prasowa (moto)

Pełne ładowanie baterii, przy użyciu standardowej ładowarki (prądem jednofazowym, 3kW, 16 A) trwa około 9 godzin. Korzystając ze specjalnych terminali (prąd trójfazowy 22 kW-43kW, 32-63 A) czas ten skrócić można do jednej godziny lub 30 minut.

Informacja prasowa (moto)

Auto pojawi się w salonach jesienią tego roku.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas