Renault Koleos po liftingu

Produkowana od połowy 2016 roku druga generacja Renault Koleosa doczekała się właśnie głębszego liftingu. Zmienił się nie tylko wygląd, ale też paleta jednostek napędowych.

Renault Koleos model roku 2021
Renault Koleos model roku 2021Informacja prasowa (moto)

Z zewnątrz największą nowością są zaprojektowane od podstaw reflektory. Wykonano je w całości w technologii diodowej. Francuzi podkreślają, że w stosunku do poprzedników, bazujących na żarówkach halogenowych, nowe światła zapewniają o 25 proc. lepszą wydajność świetlną przy niższym aż o 10 proc. zapotrzebowaniu na energię elektryczną. Warto też wspomnieć o nowych tylnych reflektorach, które wyposażone są również w dynamiczne kierunkowskazy.

Oprócz tego paletę kolorów nadwozia uzupełnił nowy lakier - Highland Grey. Jak to zwykle przy okazji liftingów bywa, zadbano też o nowe wzory tapicerek. Przykładem może być "Riviera Camel" - nowa skórzana tapicerka oferowana już w podstawowej odmianie Intens, która charakteryzuje się również drewnopodobnymi elementami ozdobnymi. W późniejszym czasie pojawi się również uboższa wersja - ZEN - z tapicerką z tkaniny i tylnymi lampami bez dynamicznych kierunkowskazów.

Topowa odmiana wysokoprężna - Blue dCi 190 4x4 X-Tronic - standardowo wyposażona będzie teraz w ułatwiający jazdę w terenie system Hill Descent Control, który automatycznie dohamowuje poszczególne koła ograniczając prędkość zjeżdżania ze stromych wzniesień (działa w zakresie prędkości od 5 do 30 km/h.)

Renault Koleos - wnętrzeInformacja prasowa (moto)

Ceny odświeżonego Koleosa startują we Francji od 41 600 euro, co przy obecnym kursie daje kwotę około 186,4 tys. zł. Za taką sumę otrzymamy pojazd w wersji Intense z... benzynowym silnikiem TCe o mocy 160 KM i napędem na przednią oś. Benzynowy motor o pojemności 1.3 l uznać można za największą z nowości. Do tej pory w większości salonów na Starym Kontynencie Koleos oferowany był wyłącznie z silnikami Diesla o mocach 150 (znika z oferty) i 190 KM.

Renault Koleos model roku 2021Informacja prasowa (moto)

Benzynowy motor standardowo sprzęgany jest z siedmiostopniową skrzynią EDC (dwusprzęgłowa) i zapewnia sprint do 100 km/h w 7,5 s. Prędkość maksymalna to 200 km/h. Dla porównania diesel o mocy 190 KM (standardowo z CVT i napędem na obie osie) osiąga setkę w 10 sekund i rozpędza się do prędkości maksymalnej 198 km/h.

***

Samochód 20-lecia na 20-lecie Interii!

Zapraszamy do udziału w 5. edycji plebiscytu MotoAs. Wyjątkowej, bo związanej z 20-leciem Interii. Z tej okazji przedstawiamy 20 modeli samochodów, które budzą emocje, zachwycają swoim wyglądem oraz osiągami. Imponujący rozwój technologii nierzadko wprawia w zdumienie, a legendarne modele wzbudzają sentyment. Bądź z nami! Oddaj głos i zdecyduj, który model jest prawdziwym MotoAsem!

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas