Renault Koleos po liftingu
Produkowana od połowy 2016 roku druga generacja Renault Koleosa doczekała się właśnie głębszego liftingu. Zmienił się nie tylko wygląd, ale też paleta jednostek napędowych.
Z zewnątrz największą nowością są zaprojektowane od podstaw reflektory. Wykonano je w całości w technologii diodowej. Francuzi podkreślają, że w stosunku do poprzedników, bazujących na żarówkach halogenowych, nowe światła zapewniają o 25 proc. lepszą wydajność świetlną przy niższym aż o 10 proc. zapotrzebowaniu na energię elektryczną. Warto też wspomnieć o nowych tylnych reflektorach, które wyposażone są również w dynamiczne kierunkowskazy.
Oprócz tego paletę kolorów nadwozia uzupełnił nowy lakier - Highland Grey. Jak to zwykle przy okazji liftingów bywa, zadbano też o nowe wzory tapicerek. Przykładem może być "Riviera Camel" - nowa skórzana tapicerka oferowana już w podstawowej odmianie Intens, która charakteryzuje się również drewnopodobnymi elementami ozdobnymi. W późniejszym czasie pojawi się również uboższa wersja - ZEN - z tapicerką z tkaniny i tylnymi lampami bez dynamicznych kierunkowskazów.
Topowa odmiana wysokoprężna - Blue dCi 190 4x4 X-Tronic - standardowo wyposażona będzie teraz w ułatwiający jazdę w terenie system Hill Descent Control, który automatycznie dohamowuje poszczególne koła ograniczając prędkość zjeżdżania ze stromych wzniesień (działa w zakresie prędkości od 5 do 30 km/h.)
Ceny odświeżonego Koleosa startują we Francji od 41 600 euro, co przy obecnym kursie daje kwotę około 186,4 tys. zł. Za taką sumę otrzymamy pojazd w wersji Intense z... benzynowym silnikiem TCe o mocy 160 KM i napędem na przednią oś. Benzynowy motor o pojemności 1.3 l uznać można za największą z nowości. Do tej pory w większości salonów na Starym Kontynencie Koleos oferowany był wyłącznie z silnikami Diesla o mocach 150 (znika z oferty) i 190 KM.
Benzynowy motor standardowo sprzęgany jest z siedmiostopniową skrzynią EDC (dwusprzęgłowa) i zapewnia sprint do 100 km/h w 7,5 s. Prędkość maksymalna to 200 km/h. Dla porównania diesel o mocy 190 KM (standardowo z CVT i napędem na obie osie) osiąga setkę w 10 sekund i rozpędza się do prędkości maksymalnej 198 km/h.
***
Samochód 20-lecia na 20-lecie Interii!
Zapraszamy do udziału w 5. edycji plebiscytu MotoAs. Wyjątkowej, bo związanej z 20-leciem Interii. Z tej okazji przedstawiamy 20 modeli samochodów, które budzą emocje, zachwycają swoim wyglądem oraz osiągami. Imponujący rozwój technologii nierzadko wprawia w zdumienie, a legendarne modele wzbudzają sentyment. Bądź z nami! Oddaj głos i zdecyduj, który model jest prawdziwym MotoAsem!