Porsche ze szklanym dachem (film)

Pod koniec października w sprzedaży pojawi się nowe porsche 911 targa.

article cover
Informacja prasowa (moto)

Nowości to zastosowanie dwóch nowych silników benzynowych z bezpośrednim wtryskiem i przekładnia PDK, która zastępuje dostępną nadal jako opcja automatyczną skrzynię Tiptronic S.

Najnowsza seria 911-tek dostępna będzie w dwóch wariantach, jako 911 targa 4 i 911 targa 4S.

Wersja podstawowa, napędzana silnikiem typu bokser o pojemności 3,6 litra i mocy nominalnej 345 KM, osiąga prędkość maksymalną 284 kilometry na godzinę. Jednostka napędowa targa 4S czerpie swoją moc 385 KM z pojemności 3,8 litra i przyspiesza auto do 297 km/h.

Najatrakcyjniejszym optycznym elementem 911 Targa jest szklany dach o powierzchni 1,54 metra kwadratowego.

Informacja prasowa (moto)

Składa się on z dwóch segmentów, przedniego dachu rozsuwanego oraz tylnej klapy. W czasie siedmiu sekund część dachu o powierzchni 0,45 m. kw wsuwa się pod tylną pokrywę i odsłania niebo.

Rozsuwany dach jest połączony seryjnie z nową roletą nie pozwalającą osobą postronnym zajrzeć do wnętrza samochodu. Roleta ta może być zasłaniana i odsłaniana niezależnie od położenia dachu. Szkło dachu i tylnej pokrywy zostało przyciemnione, aby chronić przed promieniowaniem UV oraz nadmiernym nagrzaniem wnętrza także przy pełnym, letnim słońcu.

Nowymi silnikami carrera Porsche wprowadziło bezpośredni wtrysk benzyny do samochodów sportowych. Zalety: wyższa moc nawet o 8,5 procent, spalanie zredukowane o 11,2 procent, a emisja dwutlenku węgla - o 13,6 procent, zależnie od modelu i wyposażenia.

PDK z siedmioma biegami oferowana jest jako alternatywa dla sześciobiegowej przekładni manualnej.

Porsche 911 targa 4 z manualną przekładnią przyspiesza od zera do setki w 5,2 sekundy, mocniejszy model S potrzebuje na to tylko 4,9 sekundy.

Informacja prasowa (moto)

Opcjonalna przekładnia PDK zmienia przełożenia jeszcze szybciej: targa 4 z silnikiem 3,6 litra i automatyczną skrzynią potrzebuje na sprint do 100 km/h tylko pięciu sekund, targa 4S - 4,7 sekundy.

Kolejna zmiana technologii wprowadzona została w układzie napędowym. W nowej 911 targa elektronicznie sterowany Porsche Traction Management (PTM) zastąpił dotychczasowy napęd na wszystkie koła z lepkościowym sprzęgłem wielotarczowym.

***

Zapraszamy na filmy, na którym prezentowane są 911 carrera 4 i 911 carrera 4S oraz nowy cayman.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas