Porsche Panamera Executive
Już w przyszłym tygodniu rozpoczyna się międzynarodowy salon motoryzacyjny w Los Angeles. Jedną z gwiazd amerykańskiej imprezy będzie kolejna odmiana nowego Porsche Panamera. W USA zadebiutować ma m.in. wersja z wydłużonym rozstawem osi.
Osie standardowej wersji nowej Panamery oddalone są od siebie o 2 950 mm (o 30 mm niż w aucie pierwszej generacji). W przypadku Porsche Panamera Executive - bo tak właśnie nazywać się będzie wydłużony model - wartość wzrosła o dodatkowych 150 mm i wynosi równe 3100 mm. Dzięki dodatkowym milimetrom na większą przestrzeń liczyć mogą pasażerowie tylnych siedzeń.
Porsche Panamera Executive
Standardowe wyposażenie obejmuje m.in. panoramiczny dach, elektrycznie sterowaną roletę tylnej szyby, regulowane elektrycznie w kilku płaszczyznach, podgrzewane fotele w obu rzędach i adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne.
Klienci zamawiający Porsche Panamera Executive mogą zdecydować się chociażby na powiększoną tylną konsolą środkową (z dwoma składanymi stolikami) oddzielającą dwa niezależne fotele. Na liście opcji znajdzie się też rozbudowany system multimedialny z dwoma dużymi - montowanymi do oparć przednich foteli - wyświetlaczami o przekątnej 10,1 cala.
Auta z wydłużonym rozstawem osi oferowane będą jako Panamera 4, Panamera 4 E-Hybrid, Panamera 4S oraz Panamera Turbo. Modele 4S i Turbo standardowo wyposażone będą w skrętną tylną oś i układ domykania drzwi.
W Los Angeles zadebiutują również nowe wersje napędowe Porsche Panamera. Auta otrzymają kompletnie przekonstruowany" motor V6. W stosunku do poprzednika zastrzyk mocy wynosić ma 20 KM. Silnik rozwija teraz 330 KM i oferowany będzie zarówno w wersjach z napędem na tylną, jak i obie osie.