Porsche 911 Speedster. Ceny aut z limitowanej serii

269 274 euro. Tyle zapłacić trzeba będzie w Niemczech za jeden z 1948 egzemplarzy Porsche 911 Speedster. Producent deklaruje, że sprzedaż limitowanego modelu rozpocznie się "niezwłocznie".

Porsche 911 Speedster
Porsche 911 SpeedsterInformacja prasowa (moto)

Porsche 911 Speedster zadebiutowało na ubiegłorocznej imprezie "70 lat samochodów sportowych Porsche w Zuffenhausen". Auto można też było podziwiać na Festiwalu Prędkości w Goodwood czy salonie w Paryżu.

Bazą dla zbudowania modelu był typoszereg 991. Z modelu 911 R zapożyczono kompozytową maskę i tylne skrzydło. W kształcie przodu znajdziemy wiele nawiązań do GT3, chociaż takie elementy, jak np. spoiler, zaprojektowano od podstaw. Speedster jest pierwszym modelem niemieckiej marki oferowanym z pakietem Heritage Design, który - przy okazji odwoływania się do tradycji - gwarantować ma jeszcze szerszy zakres personalizacji auta.

W dwumiejscowej kabinie znajdziemy charakterystyczne, wykonane z kompozytów, sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami. Ich środkowa część wykończona jest perforowaną skórą. Dla zmniejszenia masy panele drzwi wyposażono w minimalistyczne uchwyty czy siatki na drobiazgi. W nawiązaniu do słynnego poprzednika - Porsche 356 Speedster - zastosowano czarne tarcze zegarów z białymi wskazówkami i zieloną czcionką. Logo "speedster" znajdziemy m.in. na obrotomierzu, nakładkach progowych i zagłówkach.

Porsche 911 SpeedsterInformacja prasowa (moto)

Źródłem napędu jest - zaadaptowany z 911 GT3 - wolnossący, sześciocylindrowy boxer o pojemności 4,0 l. Jednostka generuje moc 510 KM przy 8400 obr./min. i rozpędza się do prędkości obrotowej 9000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy - osiągany przy 6250 obr./min. - to 470 Nm. Zgodnie z obowiązującymi normami emisji spalin w - wykonanym ze stali nierdzewnej układzie wydechowym - pojawiły się dwa filtry cząstek stałych.

Porsche 911 SpeedsterInformacja prasowa (moto)

Auto oferowane będzie z sześciostopniową, ręczną skrzynią biegów. Wyposażono ją w funkcję "międzygazu", która pozwala automatycznie wyrównać prędkość obrotową silnika i skrzyni biegów minimalizując ryzyko zblokowania tylnej osi w czasie zmiany przełożeń. Standard obejmuje ponadto mechaniczną blokadę tylnego dyferencjału oraz systemy PTV (Porsche Torque Vectoring), (PSM) Porsche Stability Management czy aktywne zawieszenie PASM (obniżone o 25 mm). Samochód standardowo porusza się na 20-calowych obręczach kół ze stopów lekkich wyposażonych w centralną nakrętkę. Bez żadnych dopłat klienci liczyć też mogą np. na ceramiczne hamulce PCCB (Porsche Ceramic Composite Brake).

Porsche 911 Speedster

Opis 
Opis 
Opis 
Opis 
Opis 
Opis 
Opis 
Opis 
Opis 
Opis 
Opis 
Opis 
Opis 

Porsche 911 Speedster przyspiesza do 100 km/h w 4 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 310 km/h.

Zamówienia na samochód składać można będzie jeszcze w tym miesiącu. Produkcja 1948 egzemplarzy (to nawiązanie do roku debiutu Porsche 356) w rodzimej fabryce w Zuffenhausen rozpocznie się w połowie roku. Lista opcji obejmuje m.in. dedykowany do auta zegarek oferowany w dwóch wersjach: "911 Speedster chronograph" oraz "911 Speedster Heritage Design chronograph". Gustowny dodatek do Speedstera wyceniono na 9950 euro.

PR

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas