Pluriel już w produkcji!

Na zbliżającym się Paris Motor Show - Citroen zaprezentuje produkcyjną wersję wielofunkcyjnego auta: C3 Pluriel. Przypomnijmy (pojazd ten opisywaliśmy już w naszym serwisie tutaj), że przy pomocy jednego przycisku nadwozie auta może zmienić się w jedną z pięciu możliwości: zamknięty hatchback (Saloon), hatchback z otwartym dachem (Panoramic), cabrio (Cabriolet), targa (Spider) pick-up (Pick-up). Produkcja auta rozpoczęła się już w hiszpańskiej fabryce PSA w Villaverde, gdzie produkowany jest też znany już na polskim rynku Citroen C3.

Citroen C3 Pluriel (kliknij)
Citroen C3 Pluriel (kliknij)INTERIA.PL
INTERIA.PL

Podstawową sylwetką Citroena C3 Pluriel jest zwarty hatchback nazwany przez producenta Saloon. Jednak wystarczy wciśnięcie jednego przycisku, aby pełnowymiarowy dach pojazdu rozsunął się i otworzył sporą przestrzeń nad głowami podróżnych. Taką konfigurację nazwano Panoramic. Przytrzymując przycisk dłużej dach składa się zupełnie w tylnej części pojazdu i otrzymujemy Pluriela Cabriolet. Aby jeszcze bardziej zwiększyć uczucie wolności i poczuć wiatr we włosach można raz jeszcze użyć przycisku i złożyć łukowate słupki otrzymując w ten sposób wersję Spider. Ostateczną konfigurację nadwozia małego citroena uzyskujemy otwierając w dół tylną klapę auta i składając tylne siedzenia płasko z podłogą. W ten sposób przed naszymi oczami staje Pluriel Pick-up, zdolny do przewozu nawet bardzo długich przedmiotów.

Do napędu Pluriela posłużą dwa silniki benzynowe: 75-konna jednostka 1.4i oraz 110-konna 1.6i 16v. Ten drugi silnik będzie mógł współpracować z nowoczesną skrzynią biegów "SensoDrive", sterowaną manetkami przy kierownicy, podobnymi do tych, stosowanych w Formule 1. Manewrowanie pojazdem w mieście ułatwi elektryczne wspomaganie kierownicy.

W trosce o bezpieczeństwo podróżnych C3 Pluriel wyposażony został w cztery poduszki powietrzne, pasy bezpieczeństwa z napinaczami, wzmocnione słupki przednie, fotele i podłokietniki, a także sztywną konstrukcję całego nadwozia.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas