Pierwszy kompaktowy sedan Saaba

We wrześniu tego roku do sprzedaży trafi nowy saab 9-3 SportSedan. Pojazd ten jest pierwszym saabem w segmencie kompaktowych sedanów. Charakteryzuje się dynamicznym zawieszeniem, dużym rozstawem osi i szerokim rozstawem kół, co zapewnia komfortową, przyjemną i stabilną jazdę. Jego gamę silników uzupełnią lekkie i nowoczesne jednostki aluminiowe z turbodoładowaniem. Wszystkie napędy współpracować będą z pięciobiegową automatyczną, lub sześciostopniową ręczną skrzynią biegów.

Saab 9-3 SportSedan (kliknij)
Saab 9-3 SportSedan (kliknij)INTERIA.PL

Saab tradycyjnie spełniać będzie najsurowsze normy bezpieczeństwa z aktywnymi zagłówkami SAHR drugiej generacji, pasami bezpieczeństwa z samonapinaczami i ogranicznikami siły nacisku oraz dwustopniowymi poduszkami powietrznymi z przodu i w dachu pojazdu.

INTERIA.PL

Nowy Saab 9-3 SportSedan to kolejny odważny krok szwedzkiego producenta w rozwoju swoich pojazdów. Kompaktowy, czterodrzwiowy samochód daje początek nowej rodzinie aut, segmentu, w którym do tej pory marka Saab nie miała swoich przedstawicieli. Sportowy sedan z naginającą się do tyłu szybą przednią, krótkimi zwisami z przodu i z tyłu i z dynamiczną linią nadwozia o doskonałej aerodynamice (współczynnik oporu powietrza wynosi zaledwie 0,28 cx) prezentuje zwartą i stabilną konstrukcję, odporną na negatywne wibracje i nierówności na drodze.

INTERIA.PL

Model pojawia się wraz z czterema nowymi silnikami. Trzy z nich to 2,0-litrowe turbodoładowane jednostki benzynowe wykonane z aluminium o mocach od 150 do 210 KM. Czwartym silnikiem jest 2,2-litrowy turbodiesel o mocy 125 KM. Napęd przenoszony jest na przednią oś poprzez sześciobiegową ręczną lub pięciostopniową automatyczną skrzynie biegów. Ta druga posiada opcję sekwencyjnej zmiany przełożeń Saab Sentronic oraz możliwość umieszczenia manetek zmiany biegów przy kole kierownicy.

Cena nowego auta będzie porównywalna z konkurencyjnymi modelami BMW serii 3, Audi A4 czy też Volvo S60. Do europejskiej sprzedaży pojazd trafi we wrześniu tego roku.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas