Piekielnie szybkie małe audi
Audi opublikowało właśnie oficjalne informacje na temat miejskiego A1 w "gorącej" wersji quattro. Z dobrych wiadomości - samochód będzie piekielnie szybki. Ze złych - powstaną tylko 333 egzemplarze.

Źródłem napędu jest czterocylindrowy, benzynowy silnik 2.0 TFSI wyposażony w bezpośredni wtrysk, turbosprężarkę i intercooler. O odpowiednią kulturę pracy dbają dwa wałki wyrównoważające.

Jak czytamy w informacji prasowej, każdy detal jednostki napędowej został zoptymalizowany pod kątem uzyskania jak najlepszych osiągów i jak najmniejszego zużycia paliwa. W efekcie inżynierom z Ingolstadt udało się wycisnąć z silnika 256 KM i 350 Nm. Dzięki temu auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,7 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 245 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 8,5 l/100 km.
Napęd przenoszony jest na wszystkie koła za pośrednictwem sześciostopniowej, ręcznej skrzyni biegów, o rozkład momentu między osiami dba elektrohydraulicznie sterowane sprzęgło wielopłytkowe zanurzone w kąpieli olejowej. Standardowym wyposażeniem jest też system EDL, czyli elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego.
Audi A1 quattro











Do ostrzejszej jazdy dostosowano zawieszenie (z przodu kolumny McPhersona, z tyłu układ wielowahaczowy), sportowe przełożenie - 14,8:1 - otrzymał elektrohydraulicznie wspomagany układ kierowniczy.
Samochód oferowany będzie z 18-calowymi felgami ze stopów aluminium. Nie jest to jednak wyłącznie zabieg stylistyczny - duże koła pomieścić muszą przednie tarcze hamulcowe o średnicy 312 mm. Standardowym wyposażeniem jest wyposażony w tryb sportowy układ ESP, który można również całkowicie wyłączyć.
Ze względu na zastosowanie innego przedniego zderzaka samochód jest odrobinę dłuższy niż normalne A1 (długość 3 987 mm). Tył wersji quattro odróżnia się m.in. dużym spoilerem i dwiema rurami wydechowymi.

Quattro, które oferowane będzie wyłącznie w kolorze białym, trafi do klientów w drugiej połowie przyszłego roku. Na wyposażeniu znajdą się m.in. ksenonowe reflektory, automatyczna klimatyzacja i tempomat. Standardem jest również sygnowany przez Bose system audio o mocy 465 watt (14 głośników + wzmacniacz) oraz system MMI "navigation plus". Auto, które za pośrednictwem bluetootha może się połączyć z Internetem przez telefon kierowcy, dysponuje też pokładową siecią WLAN.